تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۷۸۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۱۰۳ واحد رشد؛

حرکت شاخص بورس متعادل شد

می متالز - شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری بعد از مدت‌ها که با رشدهای چشمگیری مواجه شده بود، با افزایش ۱۰۳ واحدی به ۲۱۲ هزار و ۸۵۱ واحد رسید، تا این بازار شاهد داد و ستدهای متعادلی باشد.
حرکت شاخص بورس متعادل شد

به گزارش می متالز، آمار معاملات بورس نشان می دهد که شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با نوسان مواجه شدند.

 

نوسان شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۰۳ واحد رشد معادل ۰.۰۵ درصد به ۲۱۲ هزار ۸۵۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۵ درصد به ۶۱ هزار ۲۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۰۰ واحد رشد معادل ۰.۸۶ درصد به ۴۷ هزار و ۱۴۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۷۷ واحد افزایش، معادل ۰.۸۶ درصد به ۳۲ هزار و ۷۱۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۸۰ واحد صعود، معادل ۰.۱۲ درصد به ۲۳۹ هزار و ۶۷۷ واحد، شاخص بازار اول با (۴۵) واحد افزایش معادل (۰.۰۳) درصد به ۱۵۹ هزار ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۷۵ واحد صعود معادل ۰.۱۹ درصد، به ۴۰۹ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.

 

 نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگر امروز ۳ نماد «پارس با ۱۴۴ واحد، همراه با ۱۲۹ واحد و شبریز با ۸۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   

 

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۱۹۹ واحد صعود معادل ۴.۰۲ درصد به ۵ هزار و ۱۶۷ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۶ واحد افزایش معادل ۲.۸۸ درصد به ۲۲۸ واحد، محصولات فلزی با ۱۱۷۹ واحد رشد معادل ۲.۷۶ درصد به ۴۳ هزار و ۹۱۷ واحد، خودرو با (۷۳۱) واحد افزایش معادل (۲.۷۳) درصد به ۲۶ هزار و ۱۷ واحد، فنی مهندسی با (۴۷) واحد رشد، معادل (۲.۸۴) درصد به یک هزار و ۶۳۶ واحد، سایر معادن با (۱۰۴۹) واحد افزایش معادل (۳.۵۵) درصد به ۲۸ هزار و ۴۸۳ واحد، ذغال سنگ با (۲۷۹) واحد رشد معادل (۳.۷۸) درصد به ۷ هزار و ۱۰۶ واحد» رسید.

 

بیشترین افزایش قیمت‌ها

در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «دیران، غاذر، وخارزم، ددام، سخاش، تکشا و ثامان» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غگل، ختراک، غدشت، قلرست، بفجر، قنیشا و واعتبار» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۹۰ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۳۳۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۱۵ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان رسید.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده