تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۷۹۰۳
سرویس خبر : انرژی

بومی‌سازی ۳۰۰ تجهیز کاربردی پرمصرف در صنعت حفاری کلید خورد

می متالز - طرح بومی‌سازی ۳۰۰ قطعه و تجهیز کاربردی پرمصرف صنعت حفاری از ابتدای امسال کلید خورد.
بومی‌سازی ۳۰۰ تجهیز کاربردی پرمصرف در صنعت حفاری کلید خورد

به گزارش می متالز، بهنود منصورنژاد، رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران با اعلام این مطلب گفت: این قطعات و تجهیزات مربوط به پمپ‌های سیال حفاری، دراورکس، آچارهوا، پمپ‌های گریز از مرکز، تجهیزات خدمات فنی و ابزار در گردش حفاری است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران با ۲۵۰ سازنده قطعات و صنعتگران داخلی ارتباط کاری دارد، افزود: با برنامه‌ریزی و نیازسنجی انجام‌شده از مدیریت‌های عملیاتی و خدمات فنی‌ و مهندسی، بومی کردن تولید قطعات و تجهیزات در طول سال استمرار و افزایش خواهد یافت.

رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر همکاری و تعامل موثر با مراکز علمی، پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجتمع‌های بزرگ صنعتی کشور اظهار کرد: از تجهیزاتی که تاکنون به منظور این همکاری‌ها در داخل تولید شده است می‌توان به سازه دکل حفاری، دستگاه لوله مغزی سیار، پمپ سیال حفاری، ابزار دورن چاهی نمودارگیری، مجموعه کامل MWD برای حفاری جهت‌دار و سیستم سطحی نمودارگیری اشاره کرد.

منصورنژاد یادآور شد: حاصل همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و سازندگان و صنعتگران داخلی در بیش از یک دهه گذشته، ساخت و بومی‌سازی 4 هزار و ۷۵۶ قلم قطعات پرمصرف صنعت حفاری است که  این قطعات با احتساب تکثیر، افزون بر ۲۱ هزار قطعه می‌شود.

عناوین برگزیده