تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۸۱۵۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد؛

شناسایی ۱۲ نقطه سیل خیز در استان تهران

می متالز - محمدزاده گفت: شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۱۲ نقطه خطرآفرین را شناسایی و کنترل کردند.
شناسایی ۱۲ نقطه سیل خیز در استان تهران

به گزارش می متالز به نقل از  اداره کل راه و شهرسازی استان تهران؛ محمد نادر محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مقابله با سیلاب گفت: از ابتدای امسال جلساتی در استانداری تهران تشکیل و نقاط بحرانی رود دره‌های کن و سولقان که می‌تواند مشکل ساز باشد شناسایی شده است.

محمدزاده گفت: رود دره‌های تهران سیلاب سریع السیر دارند و فاصله زمانی طغیان آنها تا رسیدن به شهر کوتاه است به همین دلیل همواره باید مسیر رود دره‌ها باز بماند.

وی افزود: به دلیل سیلاب اخیر در استان‌های کشور، استانداری تهران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهران، شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گرد هم آمدند و ۱۲ نقطه خطرآفرین را شناسایی و کنترل کردند که البته، برخی از این نقاط به صورت ضربتی پاکسازی شده و مابقی در دست اجرا و عملیات پاکسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد: مقرر شد با مشارکت شهرداری تهران و شرکت آب منطقه‌ای استان، مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و در حوزه ارتقای ایمنی راه‌های استان نیز از مشاوران خواسته شده است که دوره بازگشت سیل، مقاومت مسیر‌های آبراهی و پل‌ها را با ضریب اطمینان بیشتری طراحی کنند تا در بازه‌های زمانی طولانی‌تر جوابگو باشد.

محمدزاده افزود: اگرچه در بعضی از راه‌ها مثل رود دره لواسان به سمت فشم که جزو مسیر‌های باریک هستند چاره‌ای جز دیوارسازی نداریم، اما بدیهی است که راهداری استان تهران برای دیوارسازی و ایمن سازی این مسیر‌ها نیاز به منابع مالی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در رابطه با قوانین و مقررات گفت: مقررات ساختمان در مبحث سیل کافی است و به نظر می‌رسد تغییر ضوابط ساختمانی ضرورتی ندارد و نیازی نیست مقررات شهرسازی در حوزه سیل تغییر کند و این مسائل در طرح جامع مورد توجه قرار گرفته است، اما مشکل اصلی ساختمان‌هایی که در سیلاب‌های اخیر ایران تخریب شد، مشکل محل جاگیری و مکان یابی بوده است، البته این مهم نیز ضروری است که در منطقه‌ای مثل خوزستان که سطح شهر‌ها هموار بوده و مستعد آب گیری است باید پناهگاه‌هایی در شهر‌ها ایجاد شود تا وقتی آب بالا می‌آید شهر پناه داشته باشد و این جزو موارد و ضوابط پدافندی شهرسازی است.

عناوین برگزیده