تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۵۲۷
کد خبر: ۳۸۱۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)

تقی زاده نیامد / شهباز حسن پور تاثیرگذار در تصمیم گیری های سیرجان / از غریب پور تا ملارحمان همه از موفقیت های تقی زاده گفتند

می متالز - امروز ساعت 8 صبح در دفتر مرکزی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، حضور شهباز حسن پور - نماینده محترم مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی - پررنگ بود و به جای حضور در مجلس در مراسم مهم معارفه و تکریم مدیرعامل جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) حضور داشت و نطق های جالب حتی در توصیف ناصر تقی زاده داشت و موکدا از حضار مسوول خواست تا به ایشان پست مهمی داده شود. به شوخی هم گفت نطق برای مردم راحت تر از نطق برای مسوولین حاضر در جلسه است.
تقی زاده نیامد / شهباز حسن پور تاثیرگذار در تصمیم گیری های سیرجان / از غریب پور تا ملارحمان همه از موفقیت های تقی زاده گفتند

می متالز - مراسم معارفه جمشید ملارحمان مدیرعامل جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) در محل دفتر مرکزی این شرکت در تهران با حضور خداداد غریب پور – رئیس هیات عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) – شهباز حسن پور بیگلری – نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی – سید حسین هاشمی – عضو سابق هیات عامل ایمیدرو و مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت – وجیه الله جعفری - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) - حسنعلی قنبری – مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) – عزیزالله عصاری – مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) – میرعلی یاری – مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج فارس – امیرحسین نادری – عضو سابق هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو – علی اکبر پوریانی – مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین – علی عباسلو – مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان – رامین سارنگ – مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه گل گهر - محمد محیاپور – مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر – ایمان عتیقی – عضو هیات مدیره معدنی و صنعتی گل گهر و مدیر مجتمع گل گهر – جمشید ملارحمان – مدیرعامل جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر – و سایر معاونین «کگل» و اصحاب رسانه برگزار شد.

ناصر تقی زاده بدلیل بیماری همسرش نتوانست در این جلسه حضور پیدا کند.

به گزارش می متالز، در ابتدا خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ناصر تقی‌زاده مدیرعامل سابق گل گهر به‌عنوان مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو منصوب شد.

وی اظهار داشت: جمشید ملارحمان مدیرعامل جدید گل گهر هم فردی سرشناس است که از ابتدا در حوزه معدن حضور داشته است.

کارهای زیر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر در شان گل گهر نیست

در ادامه شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: نباید خدمات بی‌شائبه و صادقانه ناصر تقی‌زاده را فراموش کرد. خدمات ایشان زبانزد عام و خاص است. از غریب پور و جهانگیری خواستم از خدمات تقی‌زاده در سمت‌های بالاتری استفاده کنند چون ظرفیت‌های ایشان بالاست.

وی اشاره کرد: احداث بیمارستان، پروژه انتقال آب خلیج فارس و ... از جمله کارهای بزرگ تقی‌زاده در دوران مدیریت گل گهر هستند. معادن باید جایگزین نفت شوند و امسال باید رکورد بی‌سابقه‌ای در این زمینه ثبت شود.

حسن پور بیان داشت: هنوز به بخش خصوصی در حوزه معدن اعتماد نشده است. کارهای زیر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر در شان گل گهر نیست و باید واگذار کند. در استان کرمان ۲۰٪ مردم زیر خط فقر هستند و این در شان مردم کرمان نیست.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس افزود: باید از پروژه انتقال آب خلیج فارس بیشتر از وضعیت فعلی حمایت شود. به زودی سفر رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری را به سیرجان برای افتتاح ده‌ها پروژه خواهیم داشت.

حسن پور: شرکت مس سهم خود را نپرداخته / یاری: تکذیب می‌کنم

شهباز حسن پوربیگلری نماینده سیرجان و بردسیر مجلس در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از عمل نکردن شرکت ملی صنایع مس به تعهدات مالی خود در اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس انتقاد کرد و بر ضرورت پرداخت حق السهم این شرکت در اجرای این پروژه بزرگ تاکید کرد که در واکنش میرعلی یاری مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج فارس با تکذیب این اظهارات گفت که هر سه شرکت گل گهر، چادرملو و ملی مس قدرالسهم خود را در اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس پرداخته‌اند.

کرباسیان بولدوزری در ایمیدرو کار کرد

سید حسین هاشمی عضو سابق هیات عامل ایمیدرو و مشاور وزیر صمت نیز در این جلسه گفت: مهدی کرباسیان در ایمیدرو به صورت بولدوزری عمل کرد و نگران بودم که بعد از ایشان چه کسی می‌تواند ایمیدرو را مدیریت کند. غریب پور هم با توجه به شناخت خوب از حوزه مالی نشان داده که می‌تواند به خوبی ایمیدرو را مدیریت کند.

وی ادامه داد: امیدواریم شاهد توسعه هرچه بیشتر بخش معدن و افزایش سهم این بخش در اقتصاد کشور باشیم.     

گل گهر؛ نمونه موفق سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش اقتصاد

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) گفت: مدت‌هاست که تاکید می‌شود بانک‌ها از بانکداری خارج شوند به بنگاهداری و سرمایه‌گذاری بپردازند اما گل گهر نمونه بسیار موفقی از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش اقتصاد است.

حسنعلی قنبری افزود: آرزو داشتم تقی زاده هم در این مراسم حضور می‌داشت و از دستاوردهای بزرگ بدست آمده در گل گهر صحبت می‌کرد. به زودی شاهد چندین برابر شدن ارزش این شرکت در بازار خواهیم بود.

تقی زاده مرد توسعه بود و باید حفظ شود

عزیزالله عصاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات(ومعادن) گفت: الان که تقی زاده در مراسم نیست، احساس ناآرامی دارم. او شب و روز خودش را برای احیا و توسعه شرکت گذاشت.

عصاری افزود: به دلیل شرایط فعلی شجاعت از مدیران گرفته شده است. چون احساس می‌شود اگر مدیران کاری کنند حواشی زیادی برای او به وجود خواهد آمد‌. برای همین مدیران سعی می‌کنند دیکته‌ای ننویسند که غلط داشته باشد اما تقی زاده در این شرایط جسارت، شهامت و شجاعت در جهت پروژه‌ها را فراموش نکرد.

مدیرعامل «ومعادن» ابراز داشت: مدیریت گل گهر بسیار پیچیده است و تقی زاده به خوبی از پس آن برآمد. تقی زاده مرد توسعه بود که اثرات زیادی را در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و زنجیره ارزش فولاد ایجاد کرد.

عصاری در ادمه خاطرنشان کرد: گل گهر هم‌اکنون بزرگترین تولیدکننده کنسانتره و گندله در کشور است و به زودی در آهن اسفنجی نیز خواهد بود. در اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس نیز تقی زاده نقش موثر و تعیین کننده‌ای داشته است. تقی زاده باید به عنوان یک ذخیره مهم حفظ شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: خواهش می‌کنم ملارحمان راه تقی زاده را ادامه دهد و توسعه در گل گهر متوقف نشود.

تقی زاده پرچم‌دار نهضت توسعه گل گهر بود

میرعلی یاری مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج فارس نیز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جدید معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس یک پروژه ملی بود که امروز سختی‌های خود را طی کرده و امیدواریم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: هر سه شرکت مس، گل گهر و چادرملو با همه سختی‌ها و مشکلات در این پروژه به خوبی شرکت و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اکنون ۲۰۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده و تعهدات بعدی را هم داده‌اند. امیدواریم دولت بیشتر به این پروژه کمک کند.

یاری در خاتمه اظهار داشت: درباره‌ تقی زاده حرف بزنیم یا نزنیم در تاریخ ثبت خواهد شد که چه عملکردی داشت. تقی زاده پرچم‌دار نهضت توسعه گل گهر بود و امروز گل گهر شکوفا شده تحویل کشور شده است.

اهداف گل گهر به خوبی محقق شد

امیرحسین نادری عضو سابق هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و مشاور هیات عامل ایمیدرو نیز در این مراسم گفت: در دوران تقی زاده به استعدادهای جوان در گل گهر بهای زیادی داده شد. اگر هیات مدیره همراه نباشد، مدیرعامل کار خاصی را نمی‌تواند پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: اهداف تعیین شده برای گل گهر به خوبی محقق شده است.

خالق صنعت باشیم نه خریدار صنعت

جمشید ملارحمان مدیرعامل جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در مراسم معارفه خود گفت: سهامداران بنده را به‌عنوان امانتدار خود بپذیرند و بخواهند که در جهت اولویت‌ها و منافع ملی حرکت کنم. ما به جای خرید صنعت باید خالق صنعت باشیم و به سمت بومی‌سازی و تولید داخل برویم.

 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده