تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۳۸۳۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در راستای اجرای چندین پروژه موفق به دست توانمند مهندسان داخلی؛

معدن سنگ آهن گهر زمین میزبان خبرنگاران بین المللی

می متالز - هفته گذشته تعداد ۸۰ نفر از خبرنگاران بین المللی، کشوری، استانی و بومی از بزرگترین معدن سنگ آهن گهر زمین وابسته به مجتمع گل گهر بازدید به عمل آوردند.
معدن سنگ آهن گهر زمین میزبان خبرنگاران بین المللی

به گزارش می متالز، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر هفته گذشته میزبان تعدادی از خبرنگاران معتبر بین‌المللی، رسانه‌های کشوری، استانی و محلی بود که به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر در این منطقه حضور پیدا کرده‌ بودند تا از نزدیک در جریان اتفاقات بزرگی که در سال‌های اخیر در منطقه گل‌گهر رخ داده و ده‌ها طرح و پروژه به دست توانمند متخصصان داخلی با موفقیت در این منطقه اجرا شده است، باشند.
در این برنامه که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین تور خبرنگاری معدنی کشور نام برد، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر به همراه تمامی معاونان و مدیران خود از ابتدا تا انتهای برنامه، خبرنگاران را همراهی کردند.

گهر زمین معدن شماره ۳ مجموعه گل گهر وبزرگترین معدن سنگ آهن است که در سال ۸۲ تاسیس و باطله برداری از آن آغاز گردید، آخرین محل بازدید خبرنگاران بود.

پناهی مدیر امور معدن گهرزمین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بازدید هوایی متوجه شدیم که این منطقه دارای پتانسیل خوبی برای استخراج سنگ آهن است.

وی گفت:  از ابتدای حفاری تا به الان بیش از ۸۰ هزار متر کار اکتشافی در این منطقه انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد.

پناهی ادامه داد: این مجموعه معدنی می تواند خوراک ۶ میلیون تن فولاد را تأمین نماید.

مدیر امور معدن گهرزمین با  اشاره به ظرفیت بسیارخوب این معدن گهر عنوان کرد: ذخیره این معدن حدود ۶۴۳ میلیون تن می‌باشد که در سال گذشته موفق به کسب رکورد ۵/۱۶ میلیون تنی استخراج سنگ‌آهن در کشور شدیم.

وی با بیان اینکه عملیات معدن در پله‌هایی با ارتفاع ۱۵ متر انجام شده است گفت:  تولید معدن تاکنون روند رو به رشدی را طی نموده تاجایی که در آبان‌ماه ۱۳۹۶ تولید سنگ‌آهن معدن از رکورد ماهیانه در مجموعه گل‌گهر با استخراج ۸۳/۱ میلیون تن سنگ‌آهن عبور کرد.

پناهی در ادامه افزود:  با توجه به اهمیت تولید، مقدار تولید در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین عنوان کرد: عملیات استخراج در معدن از سال ۱۳۸۳ آغاز گردیده که حاصل عملکرد بخش معدن از ابتدا تا پایان فروردین ماه ۹۷، استخراج قریب ۵/۳۰۸ میلیون تن شامل ۳۴ میلیون تن سنگ آهن  و ۵/ ۲۷۴ میلیون تن خاک و باطله سنگی می‌باشد که این مهم، نشان از حجم زیاد عملیات معدنکاری در این مجموعه دارد.

در ادامه مدیر ایمنی شرکت گهرزمین نیز با اشاره به اینکه بزرگترین عملیات معدنکاری کشور مربوط به معدن گهرزمین می باشد عنوان کرد: رعایت نکات ایمنی در تمامی کارها و فعالیت های مجموعه گهرزمین در اولویت است که این مهم، بیانگر این است که گهرزمین یکی از ایمن ترین معادن می‌باشد.

عناوین برگزیده