تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۸۳۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
گروه صنایع معدنی فولاد رییس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در پنجمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس:

سرمایه گذاری برون مرزی یک ضرورت است

می متالز - دکتر بهرام سبحانی، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد طی سخنانی در این کنفرانس گفت: چند سال پیش که بحث تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ مطرح شد، عده ای با آن موافق بودند و عده‌ای تحقق این هدف را بعید دانستند. وی افزود: برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، نیاز به ۸۵ میلیون تن گندله، ۶۰میلیون تن آهن اسفنجی و ۲۰۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن است.
سرمایه گذاری برون مرزی یک ضرورت است

به گزارش می متالز، دکتر سبحانی گفت: برای صادرات، فرهنگ شرکتها باید بین‌المللی شود و در صورت لزوم خودمان را با مشتریان تطبیق دهیم. وی در ادامه اهمیت صادرات، حضور و تثبیت پایدار در بازارهای بین المللی را یاد آور شد و گفت: ایجاد محدودیت برای صادرات فولاد تحت عنوان کمبود داخل، صحیح نیست و ما باید به لزوم سرمایه‌گذاری برون مرزی فکرکنیم، در گذشته قصد داشتیم در خارج از کشور کارخانه هایی احداث کنیم که به دلیل تحریم‌ها نشد. وی یاد آور شد: اگر ما در عراق چند کارخانه میلگرد بزنیم، صادراتمان پایدار می شود.

دکتر نعمت اله محسنی، معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان نیز در کنفرانس مذکور با بیان دلایل، مزیت‌ها و موانع صادرات به سوریه گفت: در خصوص تولید انواع ریل در ذوب آهن اصفهان توانمندی کامل (از صفر تا صد) وجود دارد.

وی افزود: ما باید کاهش تولید سایر کشورها را غنیمت بشماریم و تولیدمان را افزایش دهیم. وی در ادامه با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه گفت: تامین مواد اولیه با مخاطراتی روبرواست و باید با قاچاق محصولات فولادی نیز برخورد جدی شود. دکتر محسنی گفت: باید از خام فروشی جلوگیری شود و هزینه های صادرات کاهش پیدا کند و از طرفی سرمایه گذارهای بخش خصوصی نیز جهت ورود به صنعت فولاد ترغیب شوند.

شایان ذکر است که جایزه "مرد فولاد ایران" در این کنفرانس به دکتر بهرام سبحانی، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اهدا شد.

عناوین برگزیده