تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۵۸۵
کد خبر: ۳۸۳۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جزئیات تقسیم سود 37 شرکت بورسی از ابتدای سال

سود نقدی مجامع را چگونه دریافت کنیم؟

می متالز - میزان تقسیم سود مجامع بورسی، زمان دریافت سود و نحوه دریافت سود همواره جز مسائل مورد توجه سهامداران بوده‌است. در این گزارش سود نقدی، نحوه دریافت و زمان‌بندی پرداخت سود سهامداران حقیقی، برای شرکت‌هایی که از ابتدای سال تاکنون مجامع سالانه خود را برگزار کرده‌اند، در قالب جدولی ارائه می‌شود.
سود نقدی مجامع را چگونه دریافت کنیم؟

به گزارش می متالز، سهامداران بورسی تنها زمانی مشمول دریافت سود نقدی می‌شوند که در زمان برگزاری مجامع سالانه، به عنوان سهامدار شرکت شناخته شده باشند. خرید سهم پس از برگزاری مجمع یا فروش سهم قبل از توقف برای برگزاری مجمع، سرمایه‌گذار را مشمول دریافت سود نقدی در مجمع نمی‌کند.

جدول زیر حاوی اطلاعات پرداخت سود نقدی شرکت‌هایی‌ست که از ابتدای سال جاری تاکنون مجامع سالانه خود را برگزار کرده‌اند. ستون زمان‌بندی پرداخت سود در این جدول براساس تاریخ شروع تقسیم سود آورده شده‌است. در مورد نحوه دریافت سود نقدی از طریق مراجعه به شعب بانک‌ها، همراه داشتن کارت ملی بنابر قوانین بانکی الزامی‌ست. در برخی موارد متصدی بانک کد بورسی سهامدار را سوال می‌کند که برای اعلام کد بورسی نیاز به ارائه مدرک خاصی نیست و صرفا بیان شفاهی آن برای تسریع در انجام فرآیند کفایت می‌کند.

مورد بعدی واریز از طریق شماره حساب ارسالی به شرکت است. در این وضعیت سهامدار با پر کردن فرم‌های ارائه شده توسط شرکت در سامانه کدال و ارسال آن از طریق فکس یا دیگر راه‌های ارتباطی موجود، مراحل لازم برای دریافت سود نقدی را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است این روش پرداخت برای هر شرکت‌ بورسی تنها یک‌بار صورت می‌گیرد و اگر در سال‌های گذشته اطلاعات حساب به شرکت مورد نظر فرستاده شده باشد، برای دریافت سود نقدی از همان شرکت دیگر نیازی به ارائه مجدد اطلاعات حساب نیست.

عناوین برگزیده