تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۳۸۵۳۷
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

افزایش مصرف جهانی قراضه در سال گذشته

می متالز - مصرف قراضه در سطح جهان سال 2018 در کشورهایی که تقریبا 81 درصد تولید جهانی فولاد را بر عهده دارند 10.1 درصد رشد داشته 469.3 میلیون تن ثبت شد. علت اصلی این رشد هم چینی ها بودند که تلاش کردند از انتشار گاز کربن بکاهند.
افزایش مصرف جهانی قراضه در سال گذشته

به گزارش می متالز، آمار انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید فولاد خام با استفاده از کوره های قوس الکتریکی مصرف کننده قراضه، 12 درصد رشد داشته 524 میلیون تن شد که این رقم 29.4 درصد از کل تولید فولاد خام جهان یعنی 1.808 میلیارد تن را در بر دارد. سال گذشته تولید جهانی فولاد خام نیز 4.5 درصد رشد داشته است.

مصرف قراضه چین 27 درصد رشد داشته 187.8 میلیون تن شد. سهم کوره های قوس الکتریکی نیز از کل تولید فولاد چین 13 درصد بود  در حالی که سال 2017 حدود 9.3 درصد ثبت شد.

چین بزرگترین مصرف کننده قراضه دنیاست و استفاده از کوره های قوس الکتریکی به جای کوره های بلند در این کشور در راستای مقابله با آلودگی هوا رو به افزایش است.

همچنین قابل ذکر است بزرگترین وارد کننده قراضه سال گذشته ترکیه بود که البته با 1.5 درصد کاهش 20 میلیون تن قراضه خریداری کرد و بخش اعظم آن نیز از امریکا وارد شد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده