تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۳۸۷۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شرکت‌کنندگان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته کرمان عنوان کردند:

نمایشگاه معدن کرمان نیاز به رسانه‌ای شدن دارد

می متالز - هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در حالی ۲۶ تا ۲۹ خرداد ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان برگزار می‌شود که شرکت‌های مختلفی از معدن و صنایع معدنی و صنایع وابسته به آن، آخرین دستاوردهای اکتشاف، استخراج، فرآوری، صادرات، سرمایه‌گذاری و ماشین‌آلات را ارائه می‌دهند.
نمایشگاه معدن کرمان نیاز به رسانه‌ای شدن دارد

به گزارش می متالز، شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه معتقدند نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان به دلیل واقع شدن در بهشت معادن، فرصت مناسبی برای گردهمایی معدنی‌ها و صنایع وابسته به‌شمار می‌رود اما تبلیغ رسانه‌ای آن کمرنگ‌تر از نمایشگاه‌های تهران است که اگر نمایشگاه در این راستا بیشتر گام بردارد، همپای نمایشگاه‌های تهران، می‌تواند برای شرکت‌کنندگان مفید باشد. در همین راستا با برخی شرکت‌کنندگان در این همایش گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید.

 

نمایشگاه کرمان برای همه شناخته‌شده نیست

علی امینی، مدیر توسعه بازار شرکت ریخته‌گری طبرستان اظهار کرد: شرکت فولاد ریخته‌گری طبرستان از سال ۱۳۶۲ با هدف تولید قطعات ریخته‌گری فولادی در صنایع کشور تاسیس شده است. درحال‌حاضر این شرکت در استان مازندران، ۲ کارخانه ریخته‌گری با ظرفیت ۱۰ هزار تن دارد. کارخانه شماره یک شرکت به روش قالب‌های ماسه‌ای و کارخانه شماره دو به روش سرامیکی است. درحال‌حاضر نیز کارخانه ما با ۶۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار است و ۲۳۲ نفر در دو کارخانه و واحد بازاریابی و فروش در تهران مشغول به کار هستند.
امینی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار این دو کارخانه، شرکت روئین سطح طبرستان را در این مجموعه داریم که در ۳ زمینه ساخت تجهیزات و ماشین‌کاری قطعات سنگین، تولید ورق‌های ضدسایش و ارائه خدمات قطعه‌سازی و سختی سطحی فعالیت می‌کند.
وی در پاسخ به این پرسش که متقاضی کالای شما چه بخش‌هایی هستند، عنوان کرد: مشتریان ما بیشتر معادن آهن و مس و کارخانه‌های فولاد هستند. در بخش معدن پس از استخراج در بخش‌های مختلف خردایش و در بخش کراشرها و آسیاب‌ها از قالب‌های ریخته‌گری استفاده می‌کنند، البته کارخانه‌های گندله‌‌سازی، صنایع مس، صنایع سیمان، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع ریل و راه‌‌آهن و کوره‌های عملیات حرارتی نیز مشتری محصولات ما به‌شمار می‌روند اما بالای ۷۰ درصد تولیدات ما برای معادن آهن و مس و در کارخانه‌های گندله‌سازی فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیر توسعه بازار شرکت ریخته‌گری طبرستان در پاسخ به این پرسش که آیا کارخانه‌هایی مشابه شما در ایران مشغول تولید هستند، عنوان کرد: کارخانه‌های ریخته‌گری در کشور فراوان هستند اما با ظرفیت مشابه شرکت ریخته‌گری طبرستان یکی دو کارخانه بیشتر موجود نیست.
امینی در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار ریخته‌گری چگونه است، عنوان کرد: با توجه به گسترش و توسعه معادن در چند سال گذشته، وضعیت بازار ما به‌نسبت بهتر شده است. توسعه کارخانه ما بیشتر در جهت صادرات بوده که حتی تا سال ۸۸ بیش از نیمی از محصولات ما به کشورهای اروپایی صادر می‌شد اما هم‌اکنون به‌دلیل تحریم‌ها میزان صادرات شرکت به حدود ۱۰درصد رسیده است.
وی در پاسخ به این پرسش که برای چندمین بار است که در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان حضور دارید و سطح نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: شرکت ریخته‌گری طبرستان برای سومین‌بار است که در این نمایشگاه حضور دارد. نمایشگاه کرمان البته نمایشگاه بزرگی نیست اما به این دلیل این نمایشگاه را انتخاب کردیم که شرکت‌های آهن و مس حضور چشمگیری دارند، چراکه حدود ۸۰درصد محصولات شرکت ما مورداستفاده معادن مس و آهن و کارخانه‌های گندله‌سازی قرار می‌گیرد. شرکت مس سرچمشه و معادن گل‌گهر و شرکت‌های زیرمجموعه همه در این نمایشگاه حضور دارند که مهم‌ترین مشتریان‌ ما به‌شمار می‌روند. ممکن است نمایشگاه‌های تهران مانند متافو و ماینکس نمایشگاه‌های بزرگ‌تری به‌شمار روند اما بازدهی نمایشگاه کرمان برای ما مفیدتر است و ارتباط مستقیم‌تر و بهتری با مشتریان داریم.
مدیر توسعه بازار شرکت ریخته‌گری طبرستان در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه می‌توانید داشته باشید، گفت: من فکر می‌کنم تبلیغات این نمایشگاه بیشتر در سطح استان کرمان است، برای نمونه شرکت‌های معدنی که در استان یزد و منطقه خراسان هستند، حضور قابل‌توجهی ندارند. وی‌افزود: نمایشگاه‌های تهران در حد مدیران ارشد و تا حدی تشریفاتی است اما در نمایشگاه کرمان واحدهای مختلف در همه سطوح حضور دارند و بهتر می‌توان با بخش‌های مختلف ارتباط گرفت.
امینی ادامه داد: البته حضور شرکت‌های خارجی نیز حتی در دوران برجام در این نمایشگاه کمرنگ بود. خارجی‌ها این نمایشگاه را کمتر می‌شناسند و بیشتر با نمایشگاه‌های تهران آشنا هستند.
وی در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی که می‌توان برای نمایشگاه کرمان انجام داد، معرفی این نمایشگاه از طریق رسانه‌ها باشد تا در سراسر کشور شناخته‌تر شود و شرکت‌های مختلف بیشتری در آن حضور داشته باشند.

 

نخستین حضور در نمایشگاه کرمان

همچنین رضا یزدانی، مدیر صادرات و توسعه بازار برنا الکترونیک درباره این شرکت و حضور آن در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان اظهار کرد: شرکت برنا الکتریک در سال ۱۳۶۳ تاسیس شده و با بیشتر از ۳دهه فعالیت، همواره در صف پیشگامان صنعت تولید تجهیزات برق و الکترونیک صنعتی، سیستم‌های حفاظت کاتدیک و پایش و کنترل خوردگی قرار دارد. این شرکت دانش‌بنیان درحال‌حاضر با دو کارخانه فعال و بیش از ۲۰۰ نفر نیروی انسانی، محصولات و خدمات متنوعی را تولید و عرضه می‌کند. این شرکت بین ۶۰ تا ۷۰ نوع رله الکترونیکی در ۴ شاخه تولید می‌کند اما از سال ۷۰ به سمت تولید الکترونیک صنعتی رفته است. یزدانی در پاسخ به این پرسش که برای حضور در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان چه دستاوردی دارید، عنوان کرد: یکی از محصولات شرکت برنا الکترونیک در ارتباط با صنعت و معدن است و به همین دلیل برای نخستین‌بار قصد داریم در این نمایشگاه شرکت کنیم که در این زمینه رقیبان اصلی ما شرکت‌های زیمنس و شرکت‌های معتبر اروپایی هستند. وی ادامه داد: این محصول ما، تولید رکتیفایرهای جریان با توان بالاست که مرتبط با صنایع معدنی است که در بخش‌های ذوب مس، روی و آلومینیوم به کار گرفته می‌شود و در زمینه تولید این محصول رقیبان شرکت‌های ما اروپایی و شرکت‌های ژاپنی هستند و این باعث افتخار ما است که صنعت را در این زمینه و با توجه به تحریم‌ها خودکفا کنیم.
مدیر صادرات و توسعه بازار برنا الکترونیک ادامه داد: همچنین محصول دیگر ما در نمایشگاه کرمان تولید مقاومت‌ها و هیترهای صنعتی است که مقاومت‌ها در صنایع ریلی و لکوموتیوهای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیترها نیز در صنایع مختلف کاربرد دارند.
یزدانی در پاسخ به این پرسش که چندمین دوره است که در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان حضور دارید، گفت: ما برای نخستین دوره است که قصد داریم در نمایشگاه کرمان حضور داشته باشیم. حدود ۳۰ سال است برای صنایع نفت و پتروشیمی در نمایشگاه‌ها حضور داریم اما با توجه به تولید رکتیفایرهای جریان با توان بالا که حدود ۳ سال است قادر به تولید آن شده‌ایم و بیشتر در صنایع معدنی قابل عرضه است، منجر به این شده که در نمایشگاه کرمان حضور داشته باشیم امیدواریم با استقبال پیمانکاران و شرکت‌های مختلف روبه‌رو شویم.

عناوین برگزیده