تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۳۸۷۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خلج طهرانی مطرح کرد:

تولید ۶.۴ میلیون تن محصول در منطقه ویژه خلیج فارس

می متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از تولید بیش از ۶.۴ میلیون تن محصول در سال گذشته خبر داد.
تولید ۶.۴ میلیون تن محصول در منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش می متالز، «حسن خلج طهرانی» در تشریح این خبر گفت: در سال گذشته بیش از 6.4 میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج فارس که بیشترین آن به فولاد تعلق  دارد وبا ورود به بازار ایران و منطقه سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا کرد.

وی درباره اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در منطقه، بیان داشت: نزدیک به 3.2 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.4 میلیون تن اسلب در کارخانه های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه تولید شده است و شاهد تولید بیش از یک میلیون تن بیلت نیز در کارخانه فولاد کاوه جنوب و فولاد جنوب بوده‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اضافه کرد: شمش آلومینوم تولیدی بیش از 130 هزار تن و شمش روی تولیدی شرکت های هرمزآل و آلومینیوم المهدی نیز 9 هزار و 170 تن بوده است.

خلج طهرانی صبا فولاد را تنها تولیدکننده‌ی بریکت گرم ایران خواند و افزود: در سال گذشته 504 هزار و 249 تن بریکت گرم در این کارخانه تولید شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و زحمات کارکنان خدوم و ساعی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و گفت: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده