تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۳۸۷۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

محدودیت برای معاملات «تسه» و «تملی»

می متالز - فرابورس محدودیت‌های تازه اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دو بانک مسکن و ملی را اعلام کرد.
محدودیت برای معاملات «تسه» و «تملی»

به گزارش می متالز، مدیر عملیات بازار فرابورس در اطلاعیه‌ای خطاب به کارگزاران اعلام کرد: پیرو مصوبه ۲۸ مهر ماه ۹۴ شورای پول و اعتبار، موارد ذیل در خصوص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن اعلام می‌شود.

محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در همه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت ۴ ماه خواهد بود.

محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط چهار ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس باقی مانده، اعمال نخواهد شد لذا در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی «تسه۹۶۰۳، تسه۹۶۰۴، تسه۹۶۰۵ و تسه۹۶۰۶» مشمول محدودیت مذکور نیستند.

افزون بر این، در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۱۶۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است و متقاضیان خرید باید محدودیت‌های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده، رعایت کنند و در غیر این صورت، تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز می‌تواند منجر به ابطال کلیه معاملات و حذف سفارش‌های ثبت شده و ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات شود.در عین حال، اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در فرابورس است.

محدودیت های معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن بانک ملی

اعتبار همه اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی «تملی» جهت نقل و انتقال خرید و فروش در فرابورس از روز ۱۵ ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت ۲ سال تقویمی است.

همچنین اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در فرابورس است و محدودیت حجمی هر سفارش خرید حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش جهت نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد ۲۴۰ ورقه تعیین شده است.

عناوین برگزیده