تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۳۸۷۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد ۱۴۰ میلیارد دلاری صنعت نمایشگاهی در دنیا

می متالز - معاون شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درآمد ۱۴۰ میلیارد دلاری صنعت نمایشگاهی در دنیا گفت:‌ با توجه به شرایط تحریمی که در آن قرار داریم برای توسعه صادرات غیر نفتی باید به این صنعت بیشتر توجه کنیم.
درآمد ۱۴۰ میلیارد دلاری صنعت نمایشگاهی در دنیا

به گزارش می متالز، محمدجواد قنبری امروز در نشست خبری روز جهانی صنعت نمایشگاهی گفت: روز جهانی صنعت نمایشگاهی به عنوان یک روز منحصربه فرد در صنعت نمایشگاهی دنیا است که به ابتکار اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی یوفی (UFI) ایجاد شده است تا فعالان صنعت نمایشگاهی در این روز گرد هم بیایند و این روز را گرامی دارند و ایده‌های جدید برای این صنعت ایفا کنند.

معاون شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در دنیا رسم بر این است که این روز گرامی داشته شود. بنابراین ما هم به کمک شرکت سهامی نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران و انجمن‌ها چند سالی است که این روز را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از نمایشگاه‌ها در سرتاسر دنیا بازدید می‌کنند، گفت: این صنعت سالانه ۱۴۰ میلیارد دلار به صورت مستقیم و۳۰۰ میلیارد دلار به صورت غیرمستقیم درآمد دارد.

قنبری با بیان اینکه در شرایط تحریم باید بیشتر به این صنعت توجه کرد، گفت: این صنعت به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حوزه صادرات باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه می‌تواند یکی از راههای دور زدن تحریم‌ها باشد. 

معاون شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در کشور ما سالانه بیش از ۶۰۰ نمایشگاه برگزار می‌شود که حدود ۴۰۰ نمایشگاه از این تعداد تخصصی است و این امر نشان می‌دهد که قدرت رقابت ما در سطح منطقه افزایش یافته و اگر با این روند پیش رویم در این زمینه می‌توانیم به عنوان قطب منطقه مطرح شویم.

وی بیان داشت:‌ شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده تا استانداردهای نمایشگاهی هرچه بیشتر تقویت شود.

قنبری افزود:‌ علی‌رغم تحریم‌ها امسال ۲۰عنوان نمایشگاهی به تعداد نمایشگاه‌های ما اضافه شده است.

معاون شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ ما سعی کرده‌ایم تا نمایشگاه‌های خود را در کشورهای همسایه گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی در دستور کار ما قرار دارد بنابراین بخشی از فضای نمایشگاه را به این گروه اختصاص داده‌ایم.

عناوین برگزیده