تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۵۷
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۳۸۸۰۲
سرویس خبر : انرژی
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبرداد

اختصاص ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به زاهدان در سال ۹۸

می متالز - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اختصاص اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومانی برای توسعه و تکمیل شبکه گازرسانی زاهدان تا پایان سال ۹۸ خبر داد.
اختصاص ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به زاهدان در سال ۹۸

به گزارش می متالز، سعید مومنی، در نشست بحث و بررسی برای اجرای ضربتی طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران عامل چهار شرکت گاز خراسان رضوی، سمنان، گیلان و سیستان و بلوچستان برگزار شد، اجرای طرح توسعه گازررسانی در استان سیستان و بلوچستان را کمک به بهبود رفاه و معیشت مردم و نقش‌آفرینی در توسعه سیاسی و امنیتی این منطقه دانست و گفت: اجرای به‌موقع طرح‌های گازرسانی در زاهدان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران و نظام اسلامی است و بدون تردید، خدمت به مردم سیستان و بلوچستان از افتخارات کارکنان شرکت گاز است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی نباید سبب تعلل در اجرای پروژه‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان شود، از شرکت‌های گاز استانی معین و پیمانکاران خواست تا افزون بر تسریع در اجرای طرح‌های واگذارشده، نسبت به مرمت مسیرهای حفاری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ضمن بررسی وضع گازرسانی به بخش خانگی، نیروگاهی و عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) زاهدان، اظهار کرد: اجرای طرح ضربتی گازرسانی به زاهدان به معنای استفاده از توانمندی دیگر استان‌ها برای تسهیل و تسریع در گازرسانی است، همان‌طور که شرکت گاز استان خراسان رضوی تجربه خوبی در زمینه گازرسانی در دیگر استان‌ها داشته و با توجه به مجاورت جغرافیایی با سیستان و بلوچستان، طرح گازرسانی به بخشی از شهر زاهدان با حجم ۵۲۰ کیلومتر شبکه را بر عهده آنها گذاشتیم.

وی از هزینه ۵۲۰ میلیارد تومانی گازرسانی به زاهدان در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: در این پروژه ۵۲۰ کیلومتر شبکه گاز توسط شرکت گاز خراسان رضوی، ۱۳۰ کیلومتر توسط شرکت گاز همدان و ۱۷۰ کیلومتر نیز توسط شرکت گاز سمنان اجرا خواهد شد.

به گفته مومنی، اکنون ۱۶ گروه کاری با هدف تکمیل شبکه گازرسانی در شهر زاهدان فعال هستند که این تعداد تا ۲۰ گروه نیز قابل افزایش است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم همراهی و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی با شرکت گاز، اظهار کرد: باید با همکاری و همدلی، زمینه اجرای به‌موقع این طرح را ایجاد کنیم. این حجم کاری، فشار مضاعفی بر شهرداری زاهدان وارد خواهد آورد، اما باید به سویی حرکت کنیم تا ۸۰۰ کیلومتر مسیر گازرسانی در زمان مقرر اجرایی شود، همچنین امیدواریم تا ۴۵ روز آینده، گاز به شهرک صنعتی زاهدان برسد و سهم ویژه‌ای در سبد انرژی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این منطقه ایفا کند.

عناوین برگزیده