تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۳۸۹۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم:

ضرورت تامین بازار داخل و تحریم‌ها، مانع صادرات آلومینا شد/ اکتشافات خوبی در بوکسیت انجام نشده است

می متالز - مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم گفت: در کشور ما محدودیت منابع بوکسیت وجود دارد؛ اگر با همین محدودیت، اکتشافات کامل صورت بگیرد، می‌توان فاز دوم تولید آلومینا را در کشور اجرایی کرد.
ضرورت تامین بازار داخل و تحریم‌ها، مانع صادرات آلومینا شد/ اکتشافات خوبی در بوکسیت انجام نشده است

به گزارش می متالز، تورج زارع گفت: تولیدات آلومینای کشور پاسخگوی نیاز داخل نیست؛ در حال حاضر این شرکت بخشی از نیاز شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم المهدی و ایرالکو را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ذخایر بوکسیت کارخانه طی 4 سال اخیر دو برابر شده است، افزود: ایران کشوری بوکسیت خیز نیست و تاکنون اکتشافات خوبی در بوکسیت انجام نشده است. اگر به ذخیره قطعی 60 میلیون تن بوکسیت دست پیدا کنیم، قطعا احداث فاز دوم تولید آلومینا آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آلومینای جاجرم ادامه داد: از آنجا که در ایران در بحث معادن بوکسیت هم به لحاظ میزان و هم به لحاظ ویژگی‌های مورد نیاز برای استفاده در صنعت آلومینیوم‌سازی دچار کمبود هستیم، تاکنون یکی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در حوزه معادن در معادن بوکسیت کشور گینه بوده است. اگر این روش انجام شود، می‌توان آلومینای مورد نیاز کشور را تامین کرد.

زارع با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها از صادرات آلومینا محروم شدیم، تصریح کرد: به دلیل دور جدید تحریم‌ها شرایط ویژه‌ای حاکم شده است که خود وزارت صنعت، معدن و تجارت از ما خواست که به دلیل تامین نیاز داخل، صادراتی نداشته باشیم. البته بازارهای صادراتی خوبی در کشورهایی مانند تاجیکستان و آذربایجان وجود دارد.

عناوین برگزیده