تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۳۹۱۹۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

صنعت با هنر جان می‌گیرد

می متالز - صنعت کاشی و سرامیک جزو صنایعی در کشور به‌شمار می‌رود که در ظرفیت بالا رشد کرده است؛ به‌گونه‌ای که ایران در جهان رتبه چهارمین تولیدکننده را به خود اختصاص داده است.
صنعت با هنر جان می‌گیرد

به گزارش می متالز، در چشم‌انداز ۱۴۰۴ تولید این صنعت باید به ۷۰۰میلیون مترمربع برسد که از این میزان ۵۰۰ میلیون مترمربع آن به صادرات اختصاص یابد.
 از آنجا که حوزه ساخت‌وساز و مسکن کشور در رکود به سر می‌برد، باید این صنعت تمام توان خود را به سمت صادرات سوق دهد. از این‌رو می‌طلبد که تولیدکنندگان در این صنعت برای باقی ماندن در چرخه تولید به فکر صادرات باشند.
 با توجه به اینکه کشورهای همسایه چون عراق، افغانستان، سوریه و... دوران جنگ را پشت‌سر گذاشته‌اند، بازار این کشورها می‌تواند هدف صادراتی برای کاشی و سرامیک به‌شمار رود اما در راستای وارد شدن به این بازارهای مستعد، باید به سمت تولید کالای باکیفیت رفت چراکه نخستین معیار برای وارد شدن به بازار خارجی، بهبود کیفیت محصولات تولیدی است.
موضوع قابل‌توجه در صنعت کاشی و سرامیک تنوع بخشیدن به این صنعت با توجه به سلیقه مشتری است.
همچنان کارشناسان این صنعت معتقدند در زمینه فناوری تولید کاشی و سرامیک در داخل کشور با مشکلی روبه‌رو نیستیم اما برای ورود به بازارهای جهانی در وهله نخست باید به سمت تولید با کیفیت مناسب و در گام بعدی با شناخت نیاز و سلیقه بازار گام برداشت تا بتوان این صنعت را در تلفیق با هنر زیبا کرد و بازارهای صادراتی بیشتری را به تصرف درآورد.

سارا اصغری / روزنامه‌نگار

عناوین برگزیده