تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۳۹۳۹۰
سرویس خبر : انرژی
نه به معامله قرن/ وزیر نیرو در راهپیمایی روز قدس:

روز قدس، متعلق به همه آزادگان دنیا

می متالز - اردکانیان گفت: روز قدس فقط به ایرانی‌ها و سایر مسلمانان اختصاص ندارد، بلکه متعلق به همه آزادگان دنیا و همه کسانی است که ظلم را به رسمیت نمی‌شناسند.
روز قدس، متعلق به همه آزادگان دنیا

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: رئیس جمهور گفت اسرائیل یک اسم رمز است و با استفاده از تعبیر ایشان می‌خواهم بگویم روز قدس هم یک اسم رمز است و نمادی از کسانی است که در دنیا حاضر نیستند ظلم را به رسمیت بشناسند و امروز در راهپیمایی این مطلب را بیان می‌کنند که ما نمی‌پذیریم که اقلیتی در کره زمین فارغ از این که در چه جغرافیایی باشد، با زیاده طلبی بخواهد امکانات بیشتری را برای خودش داشته باشد و تنگدستی و فشار را بر دیگران تحمیل کند.

وی افزود: اکنون این اقلیت در قطعه‌ای از خاک هم نمادی به نام اسرائیل دارد، اما همه جا پراکنده است و روز قدس روزی است که فقط به ایرانی‌ها و سایر مسلمانان اختصاص ندارد، بلکه متعلق به همه آزادگان دنیا و همه کسانی است که ظلم را به رسمیت نمی‌شناسند.

وزیر نیرو در ادامه گفت: نقطه مقابل این تفکر هم کسانی هستند که به هر علت ممکن است حاضر باشند در مقابل یک حق حیات رضایت بدهند که همه ثروت، آزادی و حریت و سرزمینشان را بدهند و به نظرم امروز روز فوق العاده مهم و مورد احترامی برای همه بشریت است.

اردکانیان با اشاره به تداوم چهل ساله روز قدس افزود: دوام روز قدس به این معناست که فطرت پاک بشر که مخالف ظلم پذیری است، فطرت بالنده‌ای است و به طور طبیعی، ملت ایران پرچمدار این حرکت است که این شعله را نگه داشته است و روز به روز هم دامنه آن وسعت پیدا می‌کند و همه سخن متجاوزان، سلطه طلبان و زیاده خواهان با ملت ایران همین نکته است که این شعله را خاموش کنند و اگر نه بقیه آن بهانه است.

عناوین برگزیده