تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۴۴۶
کد خبر: ۳۹۵۹۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ساخت ۲۰۹۹ واحد مسکونی در قالب طرح «اقدام ملی » در شهر اندیشه

می متالز - وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۹۹ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید اندیشه از تنظیم آئین نامه مؤسسات اجاره مسکن به منظور ساماندهی بازار اجاره‌بها خبر داد.
ساخت ۲۰۹۹ واحد مسکونی در قالب طرح «اقدام ملی » در شهر اندیشه

به گزارش می متالز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز شنبه یازدهم خرداد ماه با حضور در فاز سه شهر جدید اندیشه، کلنگ ساخت پروژه مشارکتی، مسکونی، تجاری و خدماتی مرکز شهر اندیشه را  به عنوان بخشی از طرح اقدام ملی مسکن بر زمین زد.

با حضور محمد اسلامی همچنین عملیات اجرایی سه پروژه مسکونی “لاله”، “آپادانا” و “بنفشه” از طریق ویدئو کنفرانس کلید خورد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور می شود که ۲۰۰ هزار واحد آن در  شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در قالب طرح بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در سطح کشور ساخته می‌شود.

سهم شهر جدید اندیشه از این طرح  ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که کلنگ ساخت  ۲۰۹۹ واحد آن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بر زمین خورد.

اسلامی در این مراسم گفت: آغاز عملیات اجرایی ۲۰۹۹ واحد که امروز در شهر اندیشه اجرایی شد، بخشی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح “اقدام ملی” محسوب می‌شود و همه این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است. ضمن اینکه سایر سرمایه‌ گذاری‌های در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و درمانی در دستور کار است.

وی همچنین در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره بها گفت: در قالب ماده ۲ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن سعی خواهیم کرد ساز و کاری برای این بازار ایجاد کنیم. به این ترتیب موسساتی به وجود خواهد آمد که مالکان و متقاضیان اجاره واحدهای مسکونی از طریق آن و در قالب یک شیوه‌نامه، می‌توانند واحد مسکونی را اجاره دهند و یا اجاره کنند.  این برنامه به عنوان بخشی از قانون در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر شیوه نامه آن را تنظیم کنیم.

گفتنی است: این مراسم با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، محمد محمودی شاه‌نشین نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی، در شهر جدید اندیشه برگزار شد.

 

 

منبع: بین نیوز
عناوین برگزیده