خبر
جاده ای و پایانه ها  
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

پیشرفت ۹۴ درصدی قطعه یک آزاد راه تهران _شمال

می متالز - اسلامی با بیان اینکه همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در اتمام عملیات منطقه یک بسیار موثر بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران شمال به ۹۴ درصد رسیده است.

به گزارش می متالز به نقل از بنیاد مستضعفان؛ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر دارای ۱۸۰ رشته تونل در مجموع به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر است و بلندترین آنها تونل‌های بلند تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی چهار هزار و ۹۰۰ متر و ۶ هزار و ۴۰۰ متر (در هر باند) است.

تعداد پل‌های بزرگ (در باند رفت و برگشت) در مجموع ۹۵ دستگاه پل و طول کل آن حدود ۱۳ کیلومتر است.

این آزاد راه در چهار قطعه در دست ساخت است که قطعه یک آن از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.

قطعه نخست این آزاد راه ۳۲ کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است که با احداث آن مسیر کنونی تهران - چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

قطعه دوم آزادراه تهران - شمال به طول ۲۲ کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله دارای ۴۵ تونل به طول ۳۳ کیلومتر و ۹۰۰ متر است و برای آماده سازی این قطعه باید ۲۸ پل بزرگ در این مسیر ساخته شود و طول پل‌های این قطعه ۲ کیلومتر و ۹۰۰ متر خواهد بود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است، این مسیر دارای ۲ خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای ۹۲ تونل رفت و برگشت به طول ۳۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر و ۳۸ پل است.

قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که به صورت ۲ خط رفت و ۲ خط برگشت بوده و در قسمت‌های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

احداث این آزاد راه نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی استان البرز دارد و موجب می‌شود تا بخش عمده ترافیک شمال از این مسیر انجام شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اواخر سال گذشته در بازدید از این آزاد راه گفت: امیدواریم عملیات اجرایی اتمام قطعه یک آزادراه تهران شمال بدون وقفه ادامه پیدا کند تا ما شاهد زیر بار ترافیک رفتن این قطعه تا تابستان سال ۹۸ باشیم.

اسلامی با اشاره به پیشرفت ۲۶ درصدی پروژه قطعه ۲ آزادراه تهران شمال اظهار کرد: پیش بینی می‌شود هزینه تکمیل منطقه ۲ و سه این آزادراه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال باشد و دولت و بنیاد مستضعفان با سهم ۵۰ درصدی هر کدام به دنبال تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل آزاد راه تهران شمال در این مناطق هستند.

وی با بیان اینکه همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در اتمام عملیات منطقه یک بسیار موثر بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران شمال به ۹۴ درصد رسیده است و ساخت این آزادراه از مفاخر مهندسی کشور است.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری ۸۰۰۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی خط دوم راه‌آهن سنگان - بافق/ نیازی به پرداخت اقساط تسهیلات ودیعه مسکن نیست/ مبلغ وام مستاجران پایان تیرماه مشخص می‌شود

می متالز - درجمع وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومانی برای راه‌اندازی خط دوم راه‌آهن سنگان - بافق خبر داد.
 وزیر راه و شهرسازی:

تمام شرکت‌های واگن‌سازی از رکود چندین دهه خارج شدند

می متالز - وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای مسیر بافق - سنگان چند شرکت خارجی برای تامین فاینانس به ایران آمدند اما بهترین اتفاقی که رخ داد این بود که امروز این مسیر را به دست متخصصان داخلی می‌سازیم.
 

افزایش ظرفیت حمل ریلی بار به 20 میلیون تن با تکمیل خط دوم راه‌آهن سنگان ـ بافق

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل خط دوم راه آهن سنگان ـ‌ تربت حیدریه ـ جندق ـ بافق در ظرفیت حمل ریلی به 20 میلیون تن افزایش می‌یابد.
 وزیر راه و شهرسازی:

توسعه شبکه آزادراهی به ۵۰۰۰ کیلومتر طی برنامه‌ای۵ ساله/ ۳۰ هزار کیلومتر راه‌آهن؛ وضعیت مطلوب مورد نیاز اقتصاد کشور

می متالز - وزیر راه و شهرسازی از توسعه پنج هزار کیلومتری شبکه آزادراهی کشور ظرف پنج سال آینده خبر داد.
 در سفر به استان قزوین انجام شد

بازدید از ایستگاه راه آهن قزوین و آستان حسین ابن علی بن موسی الرضا / بازدید از گلزار شهدای قزوین

می متالز - وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان قزوین ضمن بازدید از ایستگاه راه آهن استان، و آستان حسین بن علی بن موسی الرضا، در گلزار شهدای قزوین حضور یافت و به مقام شامخ شهدا، ادای احترام کرد.
 

جزئیات چهار خطه ازنا - شازند/ وزیر دستور تسریع پروژه را داد

می متالز - وقوع تصادفات متعدد و ناگوار باعث شده تا محور ازنا - شازند به جاده مرگ معروف شود، موضوعی که لزوم تسریع در چهارخطه کردن این محور را نشان می‌دهد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما