تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۳۹۸۴۲
سرویس خبر : انرژی
در نشست شورای اقتصاد مطرح شد

بهره‌مندی از توان علمی دانشگاه‌ها برای تحول در صنعت نفت کشور

می متالز - معاون اول رئیس جمهوری گفت: دانشگاه‌های کشور قدر فرصت همکاری با وزارت نفت را بدانند و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های علمی خود سبب تحول در صنعت نفت کشور شوند.
بهره‌مندی از توان علمی دانشگاه‌ها برای تحول در صنعت نفت کشور

به گزارش می متالز، اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه (۱۳ خردادماه) در نشست شورای اقتصاد ضمن بیان این مطلب و با اشاره به پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش اعتبار طرح توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفت‌وگاز کشور گفت: یکی از اقدام‌های خوب وزارت نفت همکاری با دانشگاه‌های کشور و استفاده از ظرفیت علمی آنها در صنعت نفت و به‌ویژه در بخش برداشت از مخازن بود.

وی افزود: با وجود سابقه طولانی کشور در صنعت نفت، متاسفانه هیچ دانشگاهی در کشور در بخش بالادست صنعت نفت فعال نبود که با ابتکار وزارت نفت این اتفاق رخ داد و امیدوارم دانشگاه‌های کشور قدر فرصت همکاری با این وزارتخانه را بدانند و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های علمی خود سبب تحول در صنعت نفت کشور شوند.

در این نشست که وزیران نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز حضور داشتند برخی درخواست‌ها و پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی بررسی و تصمیم گیری شد.

اصلاح مصوبه طرح توسعه فاز یک میدان مشترک نفتی آزادگان شمالی، اصلاح مصوبه طرح برق دار کردن چاه‌ها و تلمبه‌های آب کشاورزی، اصلاح مصوبه طرح احداث خطوط لوله انتقال گاز به نیروگاه ماهشهر و کارخانه فولاد شادگان و احداث خط لوله انتقال گاز به نیروگاه کهنوج و مناطق جیرفت و عنبرآباد و افزایش اعتبار طرح توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفت‌وگاز کشور از جمله درخواست‌ها و پیشنهادهای وزارت نفت در این نشست بود که پس از توضیحات وزیر نفت و ارائه گزارش درباره توجیهات فنی، شورای اقتصاد با این پیشنهادها موافقت کرد.

در ادامه این نشست پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اصلاح مصوبه طرح تولید الیاف شیشه مرند با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح شد و پس از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و ارائه دلایل توجیهی، فنی و مستندات قانونی، این پیشنهاد تصویب شد.

استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای ایجاد تأسیسات فاضلاب در پنج شهر استان خوزستان از دیگر درخواست‌های مطرح شده در این نشست بود که تصویب شد تا بر اساس این پیشنهاد تاسیسات فاضلاب در شهرهای شوش، اندیمشک، ایذه، بهبهان و بستان ایجاد شود.

عناوین برگزیده