تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۷۵۶
کد خبر: ۳۹۹۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آیین تجلیل از اعضای سابق شورای اسلامی کار ایرالکو برگزار شد

می متالز - مهندس احمد مجیدی - مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) - در آیین تجلیل از اعضای سابق شورای اسلامی کار ایرالکو؛ گفت: اینجانب هیچ گاه شورا را در تقابل با مدیریت ندیده ام، بلکه آن را مجموعه ای در کنار مدیریت می دانم که شرکت را در رسیدن به اهدافش یاری می نماید.
آیین تجلیل از اعضای سابق شورای اسلامی کار ایرالکو برگزار شد

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی ایرالکو، با حضور مهندس احمد مجیدی مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو/فایرا)، مهندس محمدتقی آبایی هزاوه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و معاونین ایشان، مهندس زاوشی عضو هیات مدیره ایرالکو، مهندس بوالحسنی مدیر کارخانه، معاونین و مدیران ایرالکو و همچنین اعضای قبلی و فعلی شورای اسلامی کار ایرالکو؛ آیین تجلیل از اعضای سابق شورای اسلامی کار شرکت در مورخه ۹۸/۳/۱۳ برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم فرهاد تقوایی، رئیس شورای اسلامی دوره ی نهم ایرالکو به ارائه گزارش عملکرد این شورا پرداخت و ضمن تشکر از مدیر عامل شرکت و اشاره به تعامل فی ما بین شورا و مدیریت؛ موارد ساماندهی پیمانکاران و تفکیک بین نیروهای حجمی و پیمانکاران تأمین نیرو، انعقاد قرارداد افزایش تولید، پرداخت سبدهای مختلف کارگری به عموم همکاران اعم از قراردادی و پیمانکاری، حضور مؤثر و فعال نمایندگان شورا در کمیته های مختلف از جمله طبقه بندی مشاغل، وام، انضباطی و … و فعال نمودن مجدد صندوق درمان پرسنل برای حمایت از بیماران صعب العلاج را از اهم فعالیت ها و دستاوردهای این شورا عنوان کرد و با تشکر از همکاری اعضای شورای اسلامی دوره نهم، برای منتخبین شورای اسلامی دوره دهم آرزوی موفقیت نمود.

پس از آن مهندس محمدتقی آبایی هزاوه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، با اشاره به تعامل و همکاری دو سویه بین مدیریت و شورای اسلامی کار ایرالکو، این مهم را تحسین برانگیز خواند و گفت: نگاه مترقی مدیریت محترم عامل ایرالکو همواره حامی و پشتیبان کار، کارگر و تولید در این شرکت عظیم و باسابقه بوده است و از این منظر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ضمن تشکر از اعضای شورای قبلی ایرالکو و تبریک و آرزوی توفیق در خدمتگزاری برای اعضای شورای فعلی؛ به ماده ۱۳ قانون شوراها اشاره و بیان نمود: از جمله وظایف مهم شورا، ارتقاء سطح آگاهی کارکنان در زمینه های اقتصادی، فنی و حرفه ای، نظارت بر امور واحد به منظور اطلاع از انجام صحیح کار و ارائه پیشنهاد سازنده به مسوولین مربوطه می باشد.

مهندس آبایی قانون شوراهای اسلامی کار در جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی ترین قوانین کشور برشمرد و با اذعان به این نکته که این قانون به کارگر به عنوان ابزاری برای تولید نگاه نمی کند و کارگر و کارفرما را در کنار یکدیگر و مکمل هم می داند؛ تعامل و همراهی مدیریت ایرالکو با شورا و کارگران این شرکت را مایه خرسندی برشمرد و گفت: این همدلی و همسویی در شرکت بزرگ ایرالکو وجود دارد و برگزاری این برنامه نیز، تأییدی بر این مطلب می باشد که خواست مدیریت ایرالکو، تعامل با نمایندگان محترم کارکنان در شورای اسلامی کار است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در کنار وظایف حمایتی و رفاهی شورای اسلامی کار ایرالکو، از این شورا خواست تا با دقت نظر، اعمال بررسی های لازم و ارائه پیشنهادات علمی و عملی سازنده، موجبات افزایش بهره وری و کیفیت کار و تولید را در ایرالکو فراهم نمایند و با برگزاری جلسات هم فکری با کارگران، ایرادها و موانع کار را به اطلاع مدیریت شرکت برسانند.

مهندس آبایی همچنین خواستار تعیین هر چه سریعتر سمت ها و عضویت اعضاء در کمیته های مختلف شورا شد و افزود: طبق تعریف قانونی انتظار داریم جهت شفافیت در کار، تلاش شود تا نماینده شورا کما فی السابق در جلسات هیات مدیره حضور یابد و در جریان کم و کیف تصمیم گیری ها قرار گیرد؛ تا شورا بتواند در مواقع لزوم از عملکرد مدیریت دفاع کرده و مدیریت را در تحقق اهداف شرکت یاری نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات در ایرالکو را به لحاظ تعداد پرسنل شاغل در آن، بسیار پرشور و حائز اهمیت دانست و گفت: تلاش ما در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی کار در سطح استان، در جهت تبیین این مسأله ی مهم است که شورا و مدیریت هر مجموعه، در کنار هم هستند؛ نه در مقابل یکدیگر؛ و این مهم جز با کمک و خواست همه ی بدنه ی کار و تولید در استان، به دست نخواهد آمد.

اشاره به شرایط حساس کنونی کشور و جنگ اقتصادی که دشمنان انقلاب آن را به راه انداخته اند، بخش پایانی سخنان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بود. وی در این خصوص تصریح کرد: توقعی که از مجموعه ی پرتلاش، ارزشمند و فهیم شرکت آلومینیوم ایران در این برهه می رود این است که با مدیریت هوشمندانه اوضاع کنونی که هر آن ممکن است دشمن برای لطمه زدن به تولید و صنعت کشور  طراحی نماید؛ نقشه های شوم آنان را نقش بر آب نموده و با تعامل و وفاق بیش از پیش، با یاری خداوند متعال، به مسیر خود که همانا تولید و کمک به گردش چرخ صنعت کشور است، ادامه دهد.

مهندس احمد مجیدی - مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) - نیز در ادامه ی این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران در ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر اظهار داشت: به این که کارگر ایرالکو هستیم افتخار می کنیم و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم این افتخار خدشه دار شود. وی با بیان این مقدمه، از زحمات اعضای شورای اسلامی دوره نهم ایرالکو تقدیر نمود و با تبریک به اعضای جدید شورا، خدمتگزاری در این عرصه را امانتی بس با ارزش توصیف نمود که از گروهی به گروه دیگر تحویل داده می شود.

مهندس مجیدی با تأکید بر این مطلب که اینجانب هیچ گاه شورا را در نقطه ی مقابل مدیریت ندیده ام، بلکه آن را مجموعه ای در کنار مدیریت می دانم که شرکت را در رسیدن به اهدافش یاری می نماید؛ افزود: شرایط دشواری را پشت سر می گذاریم. به عنوان مثال الزام به ارائه ی محصولات شرکت در بورس، به بهانه ی پایین آوردن قیمت نهایی مصرف کننده از همین مقوله می باشد؛ در حالی که با این الزام، چنین نتیجه ای حاصل نشده و به دلیل وجود واسطه ها؛ در آینده نیز حاصل نخواهد شد و تنها گروهی که از این روند صاحب سود و منفعت بسیار می شوند، همین واسطه ها هستند.

وی در ادامه از اعضای منتخب شورای اسلامی خواست تا با قدرت به وظایف خود عمل کنند و طبق قانون، خود را نماینده ی همه ی همکاران بدانند و نظرات و خواسته های قانونی کارگران شریف ایرالکو را به مدیریت منعکس نمایند.

مدیر عامل ایرالکو حل و فصل مشکلات و مسائل کارگری را بسیار مهم برشمرد و افزود: ما در مورد تمام مسائل مرتبط با همکاران عزیزمان، دغدغه داریم و بر همین اساس آن چه که در شرکت اتفاق می افتد را حتما مد نظر قرار می دهیم. وی برنامه ریزی برای تهیه لوازم ایمنی مرغوب و باکیفیت و الزام عموم همکاران به استفاده از این لوازم و پیگیری رعایت تمام موازین قانونی در این خصوص را که به مبادی ذیربط، تأکید شده است، ضامن تولید بی وقفه و با کیفیت دانست و بیان نمود: بالا بردن ایمنی، بدون شک باعث افزایش بازدهی تولید می شود و اهتمام به این گونه مسائل در کنار مباحث کلان شرکت، لازمه ی تولید در سایه صحت و سلامت همکاران گرامی ماست که برگرفته از توجه مدیریت شرکت به تمام ابعاد و جنبه های کار و تولید می باشد. وی همچنین مجتبی فرخی را به عنوان نماینده مدیریت در شورای اسلامی کار معرفی نمود.

پس از سخنرانی مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، از اعضای قبلی شورای اسلامی کار تجلیل شد و لوح های  تقدیر به این عزیزان اهدا گردید.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده