تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۴۰۰۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه در گردش بنگاه‌ها با تبصره 18 تأمین می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بر اساس تبصره 18 قانون بودجه، دولت قسمتی از هزینه تأمین مالی برخی واحدهای تولیدی را به عهده گرفته و نرخ سود برای این بنگاه‌ها از 18 درصد به 14 و 12 درصد می‌رسد.
سرمایه در گردش بنگاه‌ها با تبصره 18 تأمین می‌شود

به گزارش می متالز، اسرافیل احمدیه در خصوص برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در سال «رونق تولید» اظهار کرد: پس از نام‌گذاری امسال به نام سال رونق تولید، سازمان صمت استان اصفهان نیز برنامه‌های خود برای تحقق اهداف اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را آماده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: ایجاد رونق در تولید، حفظ اشتغال و حمایت از تولید ملی جزو اهداف اعلامی مقام معظم رهبری بوده و تلاش سازمان صمت اصفهان نیز به عنوان متولی بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، تحقق این اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، برنامه مدونی در این رابطه تنظیم شده و این برنامه در جلسه شورای اداری استان ارائه شد و مورد جمع‌بندی قرار گرفت.

احمدیه در خصوص راه‌های ایجاد رونق تولید در استان اصفهان یادآور شد: سازمان صمت استان اصفهان برای ایجاد اشتغال سه ابزار مهم ستاد تسهیل، تبصره 18 و تلاش برای کشف بازارهای جدید را در اختیار دارد و تلاش می‌کند با رونق صادرات، مسائل مربوط به تولید را نیز رفع کند.

وی تأکید کرد: اصلاح برخی قوانین و همچنین تسهیل حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نیز دیگر ابزارهایی است که می‌توان از آن برای رونق تولید بهره برد.

احمدیه یادآور شد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی نیز دیگر اقدامی است که در سال رونق تولید باید به آن پرداخت.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان در خصوص اولویت‌های تولید در استان اصفهان اظهار داشت: بیشترین مراجعان به ستاد تسهیل، کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی هستند که مسأله نقدینگی و تأمین سرمایه در گردش داشته و پس از آن، اختلاف با سازمان‌هایی نظیر مالیات و تأمین اجتماعی نیز جزو مشکلات صنعت است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص راهکارهای موجود برای رفع مشکل سرمایه در گردش بنگاه‌ها اعلام داشت: بر اساس تبصره 18 قانون بودجه، دولت قسمتی از هزینه تأمین مالی برخی واحدهای تولیدی را به عهده گرفته و نرخ سود برای این بنگاه‌ها از 18 درصد به 14 و 12 درصد می‌رسد که عدد 12 درصدی مختص بنگاه‌های مناطق محروم است.

احمدیه همچنین یادآور شد: در استان اصفهان نیز، بنگاه‌های حاضر در برخی مناطق استان، در زمره بنگاه‌های مناطق محروم محسوب شده و می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

عناوین برگزیده