تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۴۰۱۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو هیات مدیره خانه معدن ایران:

تولیدکنندگان، سرمایه داران راحت طلب نیستند

می متالز - عضو هیات مدیره خانه معدن ایران گفت که برای جذب سرمایه‌های مردم در بخش تولید، بیش از پیش نیاز به تکریم تولید و تولیدکنندگان داریم تا این فرهنگ به وجود بیاید که آنان معماران اقتصاد کشور هستند و نه سرمایه داران راحت طلب.
تولیدکنندگان، سرمایه داران راحت طلب نیستند

به گزارش می متالز، «محمود گوهرین» با بیان این مطلب در ادامه افزود: بسیاری از مسائل کشور با همدلی تولیدکنندگان و دولتمردان برطرف می‌شود.

به گفته این فعال اقتصادی، آمارها گویای آن است که توسعه فعالیت‌های معدنی تا چه اندازه توانسته در ایجاد اشتغال و صنعت سازی موفق باشد، از این رو توقع داریم سیاستگذاران با برطرف کردن موانع پیش روی این بخش، به گسترش فعالیت‌های معدنی کمک کنند.

وی تاکید کرد: یقین دارم معادن می‌توانند نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از کشور ایفا کنند و در این زمینه رتبه نخست اقتصادی را کسب کنند.

گوهرین ادامه داد: با توجه به سودی که بانک‌ها به سپرده گذاران پرداخت می‌کنند، بسیاری از سرمایه‌های مردم به سمت نظام بانکی سوق داده شده است، این درحالی است که در بخش تولید چنین سودی با زحمت فراوان حاصل می‌شود.

وی اظهار داشت: در واقع بخش زیادی از مردم دریافت سود از بانک‌ها را به سرمایه گذاری پر دردسر در بخش تولید ترجیح می‌دهند.

این معدنکار نمونه کشور ابراز امیدواری کرد در مراسم روز صنعت و معدن امسال مسئولان از رفع موانع تولید سخن بگویند تا بخش خصوصی با دلگرمی بیشتری سرمایه‌های خود را به منظور توسعه فعالیت‌هایش صرف کند.

عضو هیأت مدیره خانه معدن ایران گفت: امروز همه می‌دانیم که دشمنی‌ها با نظام جمهوری اسلامی به طرز ناجوانمردانه ای افزایش یافته از این رو بهتر است با اتکا به توان کارآفرینان و سرمایه‌های فکری و مالی آنان، بخش خصوصی را یاری کنیم تا بتواند هم خودش رشد کرده و هم کشور را در زمینه‌های مختلف به خودکفایی برساند.

گوهرین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل برون رفت از وضعیت فعلی است، ابراز امیدواری کرد که در مراسم روز صنعت و معدن امسال مسئولان راهکارهای سریع و ضربتی برای عبور تولید از هفت خوان موانع ارائه کنند تا تولیدکنندگان با خیال راحت تری برای توسعه کشور در بلندمدت به برنامه ریزی بپردازند.

دهم تیرماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامیده شده و گرامی داشته می‌شود.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده