تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۴۷
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۴۰۲۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"کنور" برای هر سهم 480 ریال سود تقسیم کرد

می متالز - شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عادی سالانه خود برای هر سهم 480 ریال سود تقسیم کرد.
"کنور" برای هر سهم 480 ریال سود تقسیم کرد

به گزارش می متالز، مجمع عمومی عادی سالانه "کنور" برای تصویب صورت های مالی شرکت برای سال منتهی به 29 اسفند 1397 برگزار شد.

در این جلسه ابتدا هیات مدیره شرکت به ارایه گزارش فعالیت یکساله هیات مدیره پرداخت و پس از آن گزارش حسابرس و بازرس قانونی قرائت شد و در پایان نیز به سوالات سهامداران پاسخ داده شد.

شرکت گزارش خود را به طور مختصر ارائه کرد که شامل توضیحاتی در خصوص عملکرد مالی بود. مهمترین مطالب ذکر شده توسط وی و گاها در پاسخ به پرسش سهامدارن به شرح زیر است:

  • شرکت ذوب آهن غرب جز 8 طرح فولادی کوره بلند در سال 76 می باشد که مدتی تولید آزمایشی داشته و متوقف شده و تغییر محصول داده و فرومنگنز تولید کرده است. شرکت درخواست واگذاری آن را دارد که حدود 22 میلیارد تومان به سود شرکت اضافه می کند.
  • شرکت برای مقابله با کمبود سنگ آهن، ظرفیت معدن بابا علی را افزایش داده و در معدن گلالی به علت افزایش گوگرد واحد فلوتاسیون اضافه کرده است و برنامه خرید سنگ آهن دارد.
  • در سال 96 واحد گندله سازی به بهره برداری رسید و در سال 97 ، 330 هزار تن تولید کرده  و در سال 98 پیش بینی می شود 500 هزار تن تولید کند.
  • شرکت در نیمه دوم سال 97، 233 هزار تن به قیمت 385 تومان به شرکت های راه سبز تجارت، رویال ملاس ایران و آقای هومن عبدلی فروخته و با لحاظ هزینه حمل در واقع به قیمت 330 تومان فروش داشته است در حالی که شرکت های مشابه به نرخ های 500-600 تومان فروخته اند و نرخ صادراتی به طور متوسط 70 دلار و دلار نیمایی غیر پتروشیمی ها 10 هزار تومان بوده است که این موضوع حتی با لحاظ تفاوت نرخ عیار قابل توجیه نبوده و باعث اعتراض سهامداران شد و شرکت با توجیه کشف قیمت از طریق مزایده نتوانست سهامداران را قانع کند و نماینده سازمان بورس درخواست کرد که سهامداران معترض برای پیگیری بیشتر گزارش خود را به سازمان بورس اعلام کنند.
  • ظرفیت کنسانتره شهرک 1 میلیون تن است در حالی که تولید امسال کمتر از 600 هزار تن بوده که  علت این موضوع کمبود آب  بوده است ولی امسال با طرح هایی که انجام شده پیش بینی می شود به 85 درصد ظرفیت می رسد.
  • حقوق دولتی برای معادن بر اساس قیمت کنسانتره یا سنگ آهن استخراجی است که برای معادنی که واحد کنسانتره دارند مثل شهرک قیمت کنسانتره فوب بندر را منهای هزینه حمل کرده و برای سال 96 و 97 ، 3 درصد قیمت فروش و سال 98، 6 درصد قیمت فروش و معادنی که واحد کنسانتره ندارند و سنگ آهن می فروشند مثل معدن گلاله 25 درصد قیمت کنسانتره قیمت سنگ در محل معدن می شود که برای سال 98، 10 درصد و سال 97، 5 درصد آن را به عنوان حقوق دولتی حساب می کنند.
  • پس از تصویب صورت های مالی مورد گزارش سهامداران به تقسیم 480 ریال سود به ازای هر سهم رای دادند.
عناوین برگزیده