خبر
مترو  

مترو تهران از سال گذشته دچار کاهش مسافر شده است

می متالز - به اعتقاد محمدعلی کرونی، مترو تهران از سال گذشته دچار کاهش مسافر شده است.

به گزارش می متالز، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، اظهار داشت: متاسفانه در دوره جدید اقدامات شایسته‌ای در جهت تامین واگن‌های مترو شهر تهران صورت نگرفته است.

کرونی با بیان اینکه در دوره قبل مدیریت شهری ۷۰ دستگاه واگن مترو سفارش داده شده بود، گفت: از بهمن ماه سال گذشته و در دوره جدید مدیریت شهری، عملیات ترخیص این ۷۰ دستگاه واگن آغاز شد که براین اساس قرار بود هر ماه یک رام قطار که شامل ۷ دستگاه واگن است، به چرخه حمل و نقل متروی تهران افزوه شود که متاسفانه از آن تاریخ تاکنون حتی یک رام قطار هم به متروی تهران اضافه نشده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از تجهیزات این واگن‌ها هنوز از گمرک ترخیص نشده است، بیان داشت: نحوه ترخیص قطعات به اشتباه صورت گرفته است و در برخی موارد نیز قطعات مورد نیاز قطار‌ها در کمرگ مانده است که این‌ها همه به سوء مدیریت در حوزه حمل و نقل شهری باز می‌گردد.

وی به نقل ازمیزان با بیان این‌که شبکه حمل و نقل مترو به لحاظ تامین واگن و مسافرپذیری وارد مرحله بحرانی شده است، افزود: مترو تهران از سال گذشته دچار کاهش مسافر شده است.

وی ادامه داد: وقتی خدمات مناسبی به مسافران مترو ارائه نمی‌شود، مردم ترجیح می‌دهند با خودرو‌های شخصی، تاکسی و یا سایر مد‌های حمل و نقلی تردد کنند.

کرونی با بیان این‌که کمرگ نهایت همکاری را با شهرداری تهران داشته است، گفت: در مجموع حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کمرگی ترخیص قطعات و تجهیزات مترو بوده است که با رایزنی صورت گرفته با کمرگ بنا شد تا این مبلغ به صورت اقساطی پرداخت شود، اما متاسفانه هنوز بخش عمده‌ای از این مبلغ پرداخت نشده است که این موضوع باعث شده تا کمرگ ۱۵ درصد از قطعات باقی مانده را ترخیص نکند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، کاهش درآمد‌های حوزه حمل و نقل شهری را دلیل اصلی عدم پرداخت مطالبات کمرگ توسط شهرداری تهران دانست و تصریح کرد: یک سری درآمد‌های پایدار حوزه حمل و نقل شهری تهران در دو سال اخیر محقق نشده است که یکی از مهم‌ترین آن ها، درآمد‌های ناشی از طرح ترافیک بود که تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کرونی با ابراز نگرانی در خصوص مترو تهران تصریح کرد: اگر این واگن‌ها بزودی وارد ناوگان مترو تهران نشود و خدمات رسانی مترو به مردم بهبود نیابد، ما شاهد دور شدن بیشتر مردم از مترو و استفاده آن‌ها از سایر وسایل حمل و نقل خواهیم بود که می‌تواند افزایش تارفیک و آلودگی هوا را در پی داشته باشد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی به این نکته نیز پرداخت که، در آمد حاصل از پارک حاشیه‌ای خودروها، بخش دیگری از این درآمدها است که تلاشی برای تحقق آن صورت نگرفته است.

کد خبر: 40381
تاریخ: 1398/03/19 - 22:12
منبع: تین نیوز

محمدعلی کرونی  مترو  ناوگان مترو تهران 

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

طرح «احیای ۵۰۰ معدن متروکه» خاک می‌خورد

می متالز - وزارت صنعت بهمن ماه سال ۹۶ از برنامه احیای ۵۰۰ معدن متروکه در قالب یک دوره پنج ساله خبر داد، اما با گذشت نزدیک به ۲۰ ماه از مهلت تعیین‌شده - که یک سوم وقت پیش‌بینی شده است - آثاری از شکل‌گیری گام عملی در این ارتباط مشهود نیست.
 

افزایش خطوط مترو برای حل معضل ترافیک تهران

می متالز - مترو بهترین راه حل برای رفع معضل ترافیک تهران است.
 

وعده شهردار تهران برای اضافه شدن ماهی یک قطار به شبکه ریلی پایتخت

می متالز - شهردار تهران در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از کارخانه واگن سازی تهران، بر ضرورت ادامه حمایت دولت از متروی پایتخت تأکید کرد.
 

مترو «ملارد» به مرحله طراحی رسید

می متالز - فرماندار شهرستان ملارد با تاکید بر تصویب طرح قطار حومه‌ای ملارد توسط استانداری تهران، از آغاز طراحی این خط در شهرستان ملارد خبر داد.
 

ایستگاه متروی بسیج با ۶ دستگاه پله برقی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: ایستگاه بسیج در خط ۷ مترو، بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی بخش تجهیزاتی آن نیز تکمیل می‌شود.
 

ا‌تصال ایستگاه راه‌‌آهن تهران به ایستگاه مترو با تونل زیرزمینی

می متالز - مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای تسهیل تردد مسافران از ایستگاه راه‌آهن تهران به مناطق مختلف پایتخت، تونلی زیرزمینی در دست ساخت است، تا با اتصال آن به ایستگاه مترو میدان راه‌آهن؛ مسافران بتوانند به سهولت با مترو، سفرهای درون شهری خود را انجام دهند.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما