تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۴۰۴۵۲
سرویس خبر : محیط زیست

شناسایی و بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته و سازگار با محیط زیست در فرآیند تولید

می متالز - شرکت فولاد هرمزگان که دارای ظرفیت اسمی تولید 1.5 میلیون تن تختال است و نقش مهمی به عنوان یک شرکت فولادی در اقتصاد کشور ایفا می کند و با دیدگاه توسعه پایدار و توجه به مسائل زیست محیطی و اجتماعی فعالیت خود را ادامه می دهد و با همین نگاه در هجدهمین نمایشگاه محیط زیست حضور بهم رساند. معاون منابع انسانی این مجموعه با تاکید بر این رویکرد مصاحبه ای انجام داده است.
شناسایی و بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته و سازگار با محیط زیست در فرآیند تولید

به گزارش می متالز، محسن زنگنه پور، معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان عنوان کرد: مجموعه فولاد هرمزگان با نگاه ترویج فرهنگ کارگروهی، افزایش سطح مهارت و دانش کارکنان خود با برگزاری کارگاههاو دوره های تخصصی در تمامی سطوح کاری در راستای تحقق اهداف مورد نظر گام برمی دارد. فولاد هرمزگان نیروی انسانی را به عنوان مهمترین سرمایه های خود دانسته و معتقد است هرگونه هزینه در خصوص توسعه و نگهداشت کارکنان اساسا سرمایه گذاری می باشد.

وی افزود: با این رویکرد مشکلات سازمان با کمترین هزینه و بیشترین اثربخشی مرتفع می شود.

زنگنه پور، در خصوص واحد آموزش چنین گفت: فولاد هرمزگان با تاسیس یک مرکز جوار کارگاهی با اخذ مجوز از فنی حرفه ای و همچنین راه اندازی باشگاه مدرسین داخلی، شرایط مطلوبی را برای برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان شرکت و حتی صنایع همجوار فراهم نموده است. 

معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان، از شرایط مناسب رفاهی برای کارکنان خبر داد و افزود: در بحث تسهیلات رفاهی بیمه تکمیل درمان کارکنان پوشش نسبتا کاملی را فراهم نموده است.

وی عنوان نمود جذب و ارتقای نیروی انسانی بر مبنای شایسته گزینی از طریق برگزاری آزمونهای کتبی، کانون ارزیابی و مصاحبه انجام می پذیرد.با توجه به طرحهای توسعه آتی فولاد که سبب اشتغال زایی در منطقه خواهد شد، جذب نیروهای بومی در الویت قرار دارد.

وی افزود: تقریبا بیش از 75% از منابع انسانی فولاد هرمزگان، افراد بومی استان هستند.

زنگنه پور با اشاره به تدوین نظام انتصاب و ارتقاء در شرکت فولاد هرمزگان گفت: از این طریق کارکنان بر اساس میزان شایستگی، ارتقاء پیدا می‌کنند. این امر به میزان توانمندی و اشتیاق شغلی کارکنان کمک خواهد کرد.

معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان، گفتگوی سازمانی را موثر دانست و عنوان کرد: در گفت‌وگوی سازمانی هم بحث اطلاع رسانی محقق میشود و هم می توان بازخوردهای لازم را از کارکنان دریافت کرد.

وی درخصوص ارزیابی اثرات زیست محیطی عنوان کرد:به منظور کاهش هرچه بیشتر پیامدهای زیست محیطی در منطقه، فولاد هرمزگان خود را ملزم به رعایت هرچه بیشتر قوانین و استانداردهای زیست محیطی دانسته و با استقرار سیستم یکپارچه ایزو 14001  بدنبال تحقق هرچه بیشتر اهداف زیست محیطی در سطح شرکت و منطقه می باشد.

وی تشریح کرد: شناسایی و بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته و سازگار با محیط زیست در فرآیند تولید، بکارگیری سیستم های نوین کنترلی آلاینده ها، ساختارسازی مناسب و ارزیابی شاخص های عملکردی زیست محیطی از موضوعاتی است که در استراتژی فولاد هرمزگان مورد تاکید قرار گرفته.

وی در خصوص مدیریت اجرایی پسماندها خاطرنشان کرد: این موضوع شامل تفکیک پسمانهای تر و خشک شهری، تفکیک پسماندهای صنعتی در مولتی باکتهای مخصوص و تهیه مخازن نگهداری پسماندهای مایع، ساماندهی سایت دپوی ضایعات و استفاده مجدد بخش قابل توجهی از ضایعات در فرآیند تولید و فروش بخشی از ضایعات صنعتی که قابلیت استفاده مجدد ندارند نیز می شود.

وی در راستای ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست از فعالیت های فولاد هرمزگان چنین اقداماتی را یادآور شد: برگزاری برنامه های نمادین در مناسبت های زیست محیطی و نصب تابلوهای این چنینی بعلاوه شرکت در نمایشگه ها و همایش های زیست محیطی مانند همین نمایشگاه از اقداماتی است که فولاد هرمزگان در جهت تعهد به مسئولیت های اجتماعی انجام می دهد.

عناوین برگزیده