تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۴۰۴۵۴
سرویس خبر : انرژی
حسین مدرسی فر، مدیر بهداشت حرفه اى، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

در حوزه آب کمترین مصرف آب دنیا را در تولید داریم و به ازای هر تن تولید 2.7 مترمکعب آب مصرف می شود

می متالز - در حوزه آب کمترین مصرف آب دنیا را در تولید داریم و به ازای هر تن تولید 2.7 مترمکعب آب مصرف می شود/ در بحث گرد و غبار محیطی ٤٠٠ میلیارد تومان در زمینه ریزگردها هزینه شده تا غبار محیطی را به حداقل برسانیم.
در حوزه آب کمترین مصرف آب دنیا را در تولید داریم و به ازای هر تن تولید 2.7 مترمکعب آب مصرف می شود

به گزارش می متالز، در سیستم های سنتی در بحث تولید توجه درست و علمی به بحث آلودگی های ایجاد شده به سبب تولید نمی شد. به طوریکه باطله کارخانه ها صرفاً به به خارج از کارخانه هدایت و در دشت ها رهاسازی می گردید و این امر علاوه بر تخریب بالای پوشش گیاهی و آسیب به محیط زیست، باعث هدر رفت آب همراه باطله نیز می گردید. این در حالیست که فولاد مبارکه از ابتدای فعالیت به این موضوع توجه ویژه داشته و همین امر سبب موفقیت های پی در پی مجموعه در زمینه های زیست محیطی باشد و همواره رکورد دار در مصرف کمتر آب در صنعت و موارد این چنینی باشد. به طوریکه یکی از اهداف  کلان  شرکت فولاد مبارکه اصفهان همزمان با توسعه کمی در ظرفیتها و افزایش تنوع و کیفیت محصولات،  بهبود مستمر وضعیت زیست محیطی شرکت بوده است.

حسین مدرسی فر، مدیر بهداشت حرفه اى، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص برنامه ها و اقدامات اجرا شده یا در پروسه اجرایی مجموعه در راستای دستیابی به اهداف محیط زیست و حرکت به سمت صنعت سبز  عنوان کرد: فولاد مبارکه از ابتدا به محیط زیست اهمیت داده و اکثراً با تکنولوژی های همسو با آن حرکت کرده است و به دنبال بهترین عملکرد زیست محیطی در هر دوره اى بوده است.

وی به موضوع مهم آب اشاره و تصریح کرد: در حوزه آب کمترین مصرف آب دنیا را در تولید داریم و تولید کنونی محصولات فولادی این شرکت به هفت میلیون و 200 هزار تن است که به ازای هر تن تولید 2.7 متر مکعب مصرف آب داریم این در حالیست که در سال 73 تولید محصولات فولادی فولادمبارکه دومیلیون و 300 هزارتن با مصرف آب 16مترمکعب بوده است.

وی افزود: مدیریت جامع پسماند داریم و طرح های تحقیقاتی در این زمینه به نتیجه رسانده ایم.

با توجه به اینکه فولاد مبارکه به منظور جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط زیست از همان دوران ساخت تاکنون اقدام به نصب و استقرار تجهیزات کنترل آلودگی هوا کرده است و همواره سعی دارد ظرفیت و تعداد این تجهیزات را متناسب با افزایش ظرفیت ها و طرحهای توسعه در نواحی مختلف افزایش دهد، این بار هم طبق گفته های مدیر بهداشت حرفه اى، ایمنی و محیط زیست شرکت بحث مهم دیگری را به اقدامات خود اضافه نموده که بدین شرح است: در بحث گرد و غبار محیطی ٤٠٠ میلیارد تومان در زمینه ریزگردها هزینه شده تا غبار محیطی را به حداقل برسانیم.

وی همچنین در خصوص ایجاد فضای سبز چنین گفت: فضای سبز دو برابر حد استاندارد در فولاد مبارکه ایجاد شده که گونه های گیاهی کم مصرف آب در آن کشت میشود و در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، این فضای سبز توسط سیستم آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شود. خاک آن هر ٥ سال بررسی میشود تا تأثیر فعالیت مجموعه روی منطقه تا شعاع ٥٠ کیلومتر سنجیده شود. این فضا در راستای اجرای قانون اختصاص بخشی از مساحت کل به فضای سبز انجام شده و نگهداری می شود که مساحتی معادل ۱۶۰۰ هکتار را به خود اختصاص داده است.

مدرسی فر در ادامه در خصوص پساب های شهری عنوان کرد: شبکه جمع آوری فاضلاب و انتقال پساب شهرهای مجاور به شرکت فولاد مبارکه جهت تامین بخشی از آب مورد نیاز شرکت و افزایش بهداشت مناطق اطراف از پروژه‌های سرآمد زیست محیطی در سطح کشور است.

عناوین برگزیده