تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۴۰۵۶۵
سرویس خبر : انرژی
در مراسم امضا تفاهمنامه بین ایمیدرو و شرکت صنایع پتروشیمی مطرح شد:

" پارسیان"، ظرفیت پتروشیمی را تا 18 میلیون تن افزایش می دهد

می متالز - رئیس هیات عامل اعلام کرد: با تامین زیرساخت های مورد نیاز منطقه اقتصادی پارسیان و همچنین طی تفاهم نامه ای با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بین 15 تا 18 میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه خواهد شد.
" پارسیان"، ظرفیت پتروشیمی را تا 18 میلیون تن افزایش می دهد

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور که در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی سخن می گفت افزود: به منظور تامین زیرساخت های مورد نیاز این منطقه، اقدامات عملیاتی نیز طراحی و در حال اجرا است که تاکنون 1000 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی افزود: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مساحت 9800 هکتاری از سال 94 آغاز شد. 60 درصد از مساحت این منطقه به صنایع مختلف اختصاص یافته است و حدود 18 میلیون تن محصول پتروشیمی در آن تولید می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه احداث 15 اسکله در منطقه پارسیان هدفگذاری شده است گفت: در فاز نخست 4 اسکله احداث خواهد شد و اقدامات توسعه ای در منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.

غریب پور با اعلام اینکه توسعه، اشتغال و تولید نیاز به سرمایه گذاری دارد گفت: در سازمان های توسعه ای موضوعی که به یادگار باقی می ماند، توسعه، سرمایه گذاری و توانمندسازی با مشارکت بخش خصوصی است.

وی افزود: منطقه ویژه پارسیان نمونه بارز مشارکت بین دولت و بخش خصوصی است و در حال حاضر زیرساخت های مورد نیاز برای جلب سرمایه گذاری های بیشتر فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به الگو موفق منطقه عسلویه و تاثیر آن در اقتصاد کشور اعلام کرد: امیدوار هستیم امضای این تفاهمنامه در سال "رونق تولید" شروع امیدوار کننده ای در جذب سرمایه گذار و بهره مندی از دستاوردهای آن به نفع اقتصاد ملی داشته باشد.

در ادامه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران نیز طی سخنانی گفت: ایمیدرو گام های اساسی در تامین زیرساخت های منطقه پارسیان برداشته است و ۱۴ طرح در منطقه پارسیان مورد توجه است.

بهزاد محمدی با اعلام اینکه از ۵۵ مجتمع تولیدی پتروشیمی کشور ۱۶ مجتمع در منطقه عسلویه قرار دارد، گفت: به همین نسبت ۳۰ طرح جدید را برای فاز ۲ عسلویه، کنگان و دَیر طراحی کردیم که از این تعداد، ۱۷ طرح در حال پیشرفت بوده و پیش بینی می کنیم که سال آینده به بهره برداری برسند. ۱۳ طرح باقیمانده نیز در مرحله مطالعات و جذب سرمایه است.

به گفته این مقام مسئول، خوراک متان، پروپان، بوتان و میعانات گازی -به عنوان ماده مورد استفاده واحدهای پتروشیمی- یکی از امتیازاتی است که منطقه عسلویه برای سرمایه گذاری دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: در نتیجه بهره برداری از این تعداد طرح حدود ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می شود که حصول این هدف نیازمند ۱۹ تا ۱۹.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

 

امضا دو تفاهم نامه

بنابر این گزارش، دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان امروز با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه بین بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو امضا شد.

این یادداشت تفاهم ضمن تسهیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سبب شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی پنج طرح پتروشیمی این منطقه می‌شود که هر یک از این طرح‌های پتروشیمی قابلیت اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر را خواهند داشت.

همچنین در این مراسم تفاهمنامه احداث طرح برداشت آبگیر آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به امضا دو طرف رسید.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده