تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۴۰۶۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آیین امضای تفاهم نامه سازمان توسعه تجارت با سازمان صنایع کوچک مطرح شد؛

عزم مدرسه صادرات در توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط

می متالز - سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از برنامه‌ریزی برای توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط در عرصه بین‌المللی خبر داد.
عزم مدرسه صادرات در توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط

به گزارش می متالز، محمدرضا مودودی در این مراسم اظهار داشت: 40 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی صادراتی نزدیک به 2 میلیارد دلار داشته‌اند.

وی افزود: توانمندسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را در قالب مدرسه صادرات قراداده‌ایم تا فرآیند آموزش، رشد و بهره گیری از دانش صادرات توسط نخبگان، بخش خصوصی ماهر و با تجربه و جامعه دانشگاهی صورت گیرد.

در ادامه، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، با اشاره به اینکه 43 هزار واحد صنایع کوچک در کشور وجود دارد، گفت: برخی از این واحدهای تولیدی می توانند در زمینه تامین شرکت های صنعتی عمل کنند.

محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه شرکت های صنایع کوچک می توانند در قالب خوشه های صنعتی در صادرات فعالتر شوند، افزود: مسیر تقویت تکنولوژی با ایجاد زیرساخت ها و همکاری در قالب مدیریت صادرات و برگزاری نمایشگاه های تخصصی از دیگر برنامه های است که به توسعه صادرات از طریق صنایع کوچک کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه عارضه یابی و استفاده از بانک های اطلاعاتی از دیگر اقداماتی است که سازمان صنایع کوچک در دستور کار دارد، تصریح کرد: رتبه بندی شرکت ها برای تقویت صادرات و کمک به حضور شرکت های دانش بنیان از دیگر برنامه های است که در دستور سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه ساختارسازی باید با کمک توان بخش خصوصی باشد، گفت: تفاهمنامه با سازمان توسعه تجارت می تواند در مسیر تقویت صادرات صنایع کوچک موثر باشد.

عناوین برگزیده