خبر
خودرو  

خودروسازان زور تشک‌دوزان را گرفتند

می متالز - رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو با بیان اینکه ماشین‌آلات تولید در این صنف قدیمی است، گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده در دهه‌های اخیر و عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت‌های بزرگ و به خصوص خودروسازان، واحدهای تولیدی این صنف توان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش می متالز، حسین جعفری با اشاره به اینکه صنف تشک‌دوزان خودرو سه رسته تودوزی، صندلی‌سازی و تزئینات داخلی و خارجی خودرو را در خود جای داده است، اظهار کرد: صنف صندلی‌سازی در چند دهه اخیر با توجه به سیاست‌های خودرویی تحت تأثیر قرار گرفت و عملاً این صنف از بین رفت.

رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو ادامه داد: در گذشته به واسطه واردات اتاق اتوبوس و مینی‌بوس، واحدهای صندلی‌سازی فعالیت قابل توجهی داشتند که در سال‌های اخیر بسیاری از این واحدها تعطیل و مابقی آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی فعالیت خود را پیگیری می‌کنند که از مشکلات این دست واحدها می‌توان به عدم انجام به موقع تعهدات مشتریان به‌ویژه خودروسازان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات خود، توان فعالان این صنف را تضعیف کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط خودروها و فرهنگ مصرف عموم مردم، رونق تودوزی نسبت به گذشته کاهش یافته و تقاضا بیشتر برای روتشکی است.

جعفری میزان تقاضا برای روتشکی را متناسب با قدرت خرید مردم دانست و گفت: تزئینات داخلی خودرو و حتی تشک خودرو نسبت به دیگر اقلام خودرو همچون باطری از اولویت کمتری برخوردار است و این موضوع عاملی شده تا میزان تقاضای این محصولات کاهش یابد.

رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های واردکننده برای تجهیز و تولید محصولات جانبی و تزئینی خودروهای خود با واحدهای شما وارد مذاکره شدند، بیان کرد: در این زمینه مذاکره خاصی صورت نگرفت اگر هم چنین اتفاقی رخ می‌داد به واسطه قدیمی بودن دستگاه‌ها، واحدهای صنفی و تولیدی توان پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها را نداشتند.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 درخواست مدیران کروز از متخصصان کشور:

صنعت خودرو را دریابید

می متالز - بنیانگذاران گروه صنعتی کروز در بیانیه‌ای از تمامی متخصصان و اقتصاد‌دانان خواستند برای کمک به وضعیت خودروسازی کشور همراهی کنند.
 اتخاذ تصمیمات متناقض در حاشیه زنجیره صنعت خودرو

اجبار به داخلی سازی همزمان با خصوصی سازی

می متالز - از تمام برنامه‌ریزی و استراتژی‌های تعریف شده در صنعت خودرو، دو فرآیند افزایش عمق داخلی‌سازی قطعات و همچنین خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز بیش از همه مورد تاکید قرار دارند.
 

رقم قرارداد وزارت دفاع با خودروسازان

می متالز - وزیر دفاع از انعقاد قرارداد ۲۵۰۰ میلیارد تومانی با خودروسازان خبر داد.
 

خودروسازان اجازه کاهش قیمت‌ را نمی‌دهند

می متالز - بازار خودروهای خارجی در رکود مطلق است.
 

بازار پس‌از تحولات اخیر ایران‌خودرو

می متالز - هر چند مدت‌هاست که بازار خودروی کشور متاثر از هر رویداد و اتفاقی با نوسان همراه می‌شود، اما این بار بازار واکنشی به تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت ایران خودرو نشان نداد و روند با ثبات خود را حفظ کرد.
 مشاور مدیرعامل سایپا اعلام کرد؛

کاهش التهاب بازار با افزایش عرضه خودروسازان

می متالز - مشاور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا موفق شده است تا با افزایش تولید، عرضه خودرو به بازار را افزایش داده و ضمن پاسخگوئی به تقاضای بازار، تعداد تعهدات معوق خود را نیز کاهش دهد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما