خبر
خودرو  

خودروسازان زور تشک‌دوزان را گرفتند

می متالز - رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو با بیان اینکه ماشین‌آلات تولید در این صنف قدیمی است، گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده در دهه‌های اخیر و عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت‌های بزرگ و به خصوص خودروسازان، واحدهای تولیدی این صنف توان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش می متالز، حسین جعفری با اشاره به اینکه صنف تشک‌دوزان خودرو سه رسته تودوزی، صندلی‌سازی و تزئینات داخلی و خارجی خودرو را در خود جای داده است، اظهار کرد: صنف صندلی‌سازی در چند دهه اخیر با توجه به سیاست‌های خودرویی تحت تأثیر قرار گرفت و عملاً این صنف از بین رفت.

رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو ادامه داد: در گذشته به واسطه واردات اتاق اتوبوس و مینی‌بوس، واحدهای صندلی‌سازی فعالیت قابل توجهی داشتند که در سال‌های اخیر بسیاری از این واحدها تعطیل و مابقی آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی فعالیت خود را پیگیری می‌کنند که از مشکلات این دست واحدها می‌توان به عدم انجام به موقع تعهدات مشتریان به‌ویژه خودروسازان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات خود، توان فعالان این صنف را تضعیف کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط خودروها و فرهنگ مصرف عموم مردم، رونق تودوزی نسبت به گذشته کاهش یافته و تقاضا بیشتر برای روتشکی است.

جعفری میزان تقاضا برای روتشکی را متناسب با قدرت خرید مردم دانست و گفت: تزئینات داخلی خودرو و حتی تشک خودرو نسبت به دیگر اقلام خودرو همچون باطری از اولویت کمتری برخوردار است و این موضوع عاملی شده تا میزان تقاضای این محصولات کاهش یابد.

رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های واردکننده برای تجهیز و تولید محصولات جانبی و تزئینی خودروهای خود با واحدهای شما وارد مذاکره شدند، بیان کرد: در این زمینه مذاکره خاصی صورت نگرفت اگر هم چنین اتفاقی رخ می‌داد به واسطه قدیمی بودن دستگاه‌ها، واحدهای صنفی و تولیدی توان پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها را نداشتند.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 کمبود قطعه واقعیت دارد؟

معمای خودروهای تولیدی ناقص/خودروسازان عجله‌ای برای ترخیص قطعات از گمرک ندارند

می متالز - خودروسازان بزرگ کشور در حالی همچنان به تولید محصول‌های ناقص (دارای کسری قطعه) مشغول هستند که به تازگی تردیدهایی مبنی بر کمبود قطعات برای پوشش تیراژ فعلی، ایجاد شده است.
 

رقم بدهی خودروسازان به صنعت قطعه

می متالز - دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص دارند که دلیل اصلی این مساله کمبود نقدینگی است.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نهضت ساخت داخل را با کمک مجلس با تمام قوا پیش می‌بریم / در صورت لزوم از خودروسازان تحقیق و تفحص کنید

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ ملاحظه و محدودیتی برای تحقیق و تفحص از خودروسازان در صورت لزوم ندارم.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگاران در مجلس:

مماشاتی برای حمایت از حقوق مردم نداریم/ خودروسازان مکلف به انجام تعهدات خود هستند

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ مماشاتی برای حمایت از حقوق مردم نداریم و در همین راستا تمامی خودروسازان مکلف هستند که به تعهدات خود در مقابل خریداران جامه عمل بپوشانند.
 

سازمان حمایت مسئول قیمت‌گذاری خودرو تا ابلاغ قانون جدید است/فعالیت یک پنجم واحدهای صنعتی با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت

می متالز - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت گفت: تدوین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو یکی از اختیارات سازمان حمایت است و تا ابلاغ قانون جدید در این سازمان انجام خواهد شد.
 

ماشین‌ها آب می‌روند

می متالز - درحالی که تمام شرکت‌های معتبر خودروسازی در جهان تلاش می‌کنند برای رقابت با سایر شرکت‌ها، آپشن‌های جدیدی را به محصولات جدید خود اضافه کنند، مدتی است که خودروسازان داخلی ما در تولیدات برخی خودروها آپشن‌های موجود را نیز به بهانه‌های مختلف حذف می‌کنند.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما