خبر
خودرو  

خودروسازان زور تشک‌دوزان را گرفتند

می متالز - رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو با بیان اینکه ماشین‌آلات تولید در این صنف قدیمی است، گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده در دهه‌های اخیر و عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت‌های بزرگ و به خصوص خودروسازان، واحدهای تولیدی این صنف توان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش می متالز، حسین جعفری با اشاره به اینکه صنف تشک‌دوزان خودرو سه رسته تودوزی، صندلی‌سازی و تزئینات داخلی و خارجی خودرو را در خود جای داده است، اظهار کرد: صنف صندلی‌سازی در چند دهه اخیر با توجه به سیاست‌های خودرویی تحت تأثیر قرار گرفت و عملاً این صنف از بین رفت.

رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو ادامه داد: در گذشته به واسطه واردات اتاق اتوبوس و مینی‌بوس، واحدهای صندلی‌سازی فعالیت قابل توجهی داشتند که در سال‌های اخیر بسیاری از این واحدها تعطیل و مابقی آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی فعالیت خود را پیگیری می‌کنند که از مشکلات این دست واحدها می‌توان به عدم انجام به موقع تعهدات مشتریان به‌ویژه خودروسازان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات خود، توان فعالان این صنف را تضعیف کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط خودروها و فرهنگ مصرف عموم مردم، رونق تودوزی نسبت به گذشته کاهش یافته و تقاضا بیشتر برای روتشکی است.

جعفری میزان تقاضا برای روتشکی را متناسب با قدرت خرید مردم دانست و گفت: تزئینات داخلی خودرو و حتی تشک خودرو نسبت به دیگر اقلام خودرو همچون باطری از اولویت کمتری برخوردار است و این موضوع عاملی شده تا میزان تقاضای این محصولات کاهش یابد.

رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های واردکننده برای تجهیز و تولید محصولات جانبی و تزئینی خودروهای خود با واحدهای شما وارد مذاکره شدند، بیان کرد: در این زمینه مذاکره خاصی صورت نگرفت اگر هم چنین اتفاقی رخ می‌داد به واسطه قدیمی بودن دستگاه‌ها، واحدهای صنفی و تولیدی توان پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها را نداشتند.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 به بهانه برگزاری میز چهارم داخلی‌سازی قطعات

استراتژی؛ حلقه مفقوده نهضت داخلی‌سازی

می متالز - چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل پس از تاخیر هشت ماهه، چهارشنبه گذشته برگزار شد. در این مراسم نیز همچون سه میز دیگر، قراردادهایی بین خودروسازان و بخش خصوصی رد و بدل و میزان صرفه‌جویی ارزی هم با بوق و کرنا اعلام شد.
 

عدم اجماع بر سر مخالفت با یورو ۵

می متالز - در شرایطی سازمان حفاظت از محیط زیست همچنان بر تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ در سال جاری تاکید دارد که صداهای مخالف با این مصوبه مجلس، هنوز به گوش می‌رسد.
 

خطر بیخ گوش همه است

می متالز - ظاهرا بیان مشکلات مبتلا به قطعه‌سازان و گله‌ها و شکوه‌های آنان از خودروسازان در عدم پرداخت به‌موقع مطالبات و نیز کیفیت قراردادهای امضا و مبادله‌شده میان آن‌ها تمامی ندارد و هرروز با اَشکال و صور گوناگون بیان می‌شود.
 

تولید ۲۰۳ هزار خودرو توسط خودروسازان اصلی در فصل بهار

می متالز - بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۲۰۳ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو از سوی شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان خردادماه است.
 

تقاضای موجود در بازار خودرو واقعی نیست

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های خودروسازی با نیاز حبابی شکل، روبه‌رو شدند و اکنون تقاضاهایی که در بازار و ثبت نام در طرح‌های پیش فروش خودرو وجود دارد، واقعی نیست.
 رئیس سازمان محیط‌زیست از درخواست دادستانی برای تعویق الزام استانداردهای یورو 5 خبر داد

قانون هوای پاک؛ قربانی استثناها

می متالز - اعمال استانداردهای یورو 5 برای خودروهای داخلی به عاملی برای اختلاف میان خودروسازان و سازمان محیط‌زیست بدل شده است.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما