تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۴۰۷۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد خوزستان تاکید کرد:

توسعه های درون سایتی و طرح های پایداری و بهینه سازی تولید در خوزستان در حال پیگیری و اجراست

می متالز - توسعه های درون سایتی در فولاد خوزستان در حال پیگیری و اجرا بوده و همچنی طرح های پایداری تولید و بهینه سازی نیز در فولاد خوزستان پیگیری می شود و توقفی در این زمینه ها وجود ندارد.
توسعه های درون سایتی و طرح های پایداری و بهینه سازی تولید در خوزستان در حال پیگیری و اجراست

به گزارش می متالز، مهندس محمد کشانی، مدیرعامل فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان در مسیر توسعه کیفی و کمی قرار گرفته گفت: فولاد خوزستان به دلیل اینکه در سالیان گذشته تنها تولیدکننده محصولات میانی بود به این نتیجه رسید که تکمیل زنجیره ارزش را سرلوحه کار خود قرار دهد و بدین ترتیب اواخر سال ۹۶ توانستیم تملک گروه توسعه ملی را در اختیار بگیریم. گروه توسعه ملی در سنگان دو پروژه ۲.۵ میلیون تنی گندله و کنسانتره دارد و با تملک آن تنها یک سوم نیاز فولاد خوزستان تامین می شود.

کشانی تصریح کرد: فولاد خوزستان در صنایع پایین دستی نیز به دنبال توسعه سبد محصولات از معدن تا محصول نهایی است و به موازات این اقدامات، شرکت توسعه کمی را در دستور کار دارد و اواخر سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور، کلنگ یک واحد ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی به زمین زده تا ظرف ۳۶ ماه شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.

وی با اشاره به اینکه فولاد شادگان نیز تحت اختیار فولاد خوزستان می باشد گفت: دو سال قبل بخش احیا مستقیم فولاد شادگان به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن وارد مدار تولید شد و بخش فولادسازی آن به پیشرفت فیزیکی مطلوبی رسیده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: پروژه گندله ۲.۵ میلیون تنی توسعه ملی ازجمله طرح های در دست اجرای فولاد خوزستان است که با پیشرفت فیزیکی بالا، مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد و این طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید. ظرفیت گندله فولاد خوزستان در حال حاضر ۶.۴ میلیون تن می باشد و با راه اندازی این طرح به حدود ۹ میلیون تن می رسد. فولاد خوزستان طرح زمزم ۳ که یک پروژه مگامدول به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن آهن اسفنجی می باشد را در دست اجرا دارد. کلنگ این طرح به تازگی و با حضور معاون اول رئیس جمهور به زمین زده شده و پیش بینی می شود ظرف ۲.۵ تا ۳ سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر این نکته که توسعه در فولاد خوزستان همواره ادامه داشته و دارد اظهار داشت: توسعه های درون سایتی در خوزستان در حال پیگیری و اجراست. همچنین طرح های پایداری تولید و بهینه سازی نیز در فولاد خوزستان پیگیری می شود و توقفی در این زمینه ها وجود ندارد.

مدیرعامل فولاد خوزستان، او با بیان اینکه سال گذشته به جهت بخشنامه هایی که صادر شد قطار صادرات شرکت کند شد گفت: همین امر باعث تجدید نظر شرکت در برنامه صادراتی خود شد و در نهایت توانست ۲.۱ تا ۲.۲ میلیون تن فولاد تولیدی خود را صادر نماید.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پاسخ به اینکه تعدیل بخشنامه ها توانسته جهت گیری های صادراتی فولاد ایران را اصلاح نماید؟ گفت: زمانی که درخواست اصلاح بخشنامه ها مطرح شد هنوز به مشکلات بانکی و حمل و نقل برخورد نکرده بودیم و تحریم ها هنوز شدت نگرفته بود، اما امروز با توجه به محدودیت هایی که در امر صادرات ایجاد شده و علاوه براینکه در نقل و انتقال پول مشکل داریم، از تحریم های اعمال شده نیز آسیب دیده ایم، مشتریان نمی توانند مراجعه ای برای خرید داشته باشند. صادرات فولاد ایران که می توانست برای کشور به جهت ارزآوری مزیت داشته باشد و به بهای بالا فروخته شود، با صدور بخشنامه ها محدود شد. از سوی دیگر، قطار صادرات ایران که می توانست به سرعت و با رشد چشمگیری افزایش باید، کند شد. البته فولاد خوزستان به واسطه تجربیات و تیم قوی که داراست، روند صادرات را همه ساله ادامه خواهد داد.

کشانی درخصوص تاثیر تحریم ها بر صنایع فولاد عنوان کرد: اگرچه تحریم در هر حوزه ای تاثیرات خود را می گذارد اما تعیین کننده نیست یعنی با توجه به داخلی سازی و بومی سازی تجهیزات و با توجه به تخصص و دانشی که در داخل کشور ایجاد شده و شرکت های توانمندی که در حال فعالیت هستند، پروژه های فولادسازان به پیش می رود. اما یکی از عمده ترین تاثیرات تحریم و محدودیت های بین المللی، افزایش هزینه ها است.

وی به تحقیق و توسعه و اهمیت آن در فولاد خوزستان اشاره کرد و گفت: فولاد خوزستان به دنبال آن است که تا جای ممکن تامین تجهیزات از خارج را به حداقل برساند و بدین منظور تفاهم نامه هایی با شرکت های دانش بنیان به امضا رسانده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان گفت: با توجه به قدمت ۴۰ تا ۵۰ ساله صنعت فولاد، شاهد بازنشستگی نیروهای زبده هستیم لذا باید نگاه فعالان این صنعت به جانشین پروری و منابع انسانی شرکت باشد. از اینرو توانمند سازی، جانشین پروری و شایسته سالاری نیروی انسانی را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده