تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۴۰۷۳۶
سرویس خبر : انرژی

آقای حسینی لطفا به این پرسش‌ها هم پاسخ بدهید

می متالز - کمتر از یک روز پس از انتشار مصاحبه وزیر نفت و اظهارات وی درباره فعال شدن توپخانه جریانات خاص علیه وزارت نفت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد نخستین فردی بود که تلاش کرد به آخرین مواضع زنگنه پاسخ دهد.
آقای حسینی لطفا به این پرسش‌ها هم پاسخ بدهید

به گزارش می متالز، در این بین اما کارنابلدی سیدمحمد حسینی سبب شد وی در بین همه موضوع‌های طرح شده در گفت‌وگوی زنگنه با خبرگزاری خانه ملت به سراغ آن دسته از موضوع‌ها برود که یا اطلاعاتش درباره آنها ناقص است یا اصولا صلاحیت اظهارنظر در آن موارد را ندارد.

سیدمحمد حسینی درباره سخنان وزیر نفت در مورد افشای ماهیت فشارها به او در پرونده کرسنت نوشته است: «بسم‌الله صبر نکنید تا ناچار شوید، این گوی و این میدان بفرمایید تا اگر درباره نقش خود، همفکران دولتی و همپالکی‌های سیاسی، حافظه‌تان یاری نکرد دیگران روشنگری را کامل کنند». پرسش نخست از آقای وزیر فرهنگ اسبق به نوع ادبیات به‌کار رفته در  کلام ایشان است. این نوعِ بیان و استفاده از کلمات ناشایست چه سنخیتی با حوزه فعالیت ایشان دارد؟ پرسش بعد آنکه چرا این اظهارات زنگنه در مورد افشای پشت پرده کرسنت سبب برافروختگی آقای حسینی شده است؟ چه ارتباطی میان این میزان عصبانیت و تلاش‌های رسانه‌ای جریان دلواپس روی پرونده کرسنت برای استفاده سیاسی از آن وجود دارد؟ اطلاعات غلط مربوط به محکومیت قطعی ایران در پرونده کرسنت که از دو سال پیش به نفع طرف اماراتی رسانه‌ای می‌شد توسط چه فرد یا افرادی در اختیار این رسانه‌ها قرار می‌گرفت؟ آیا آقای حسینی به‌عنوان یکی از چهره‌های محوری جریان مخالف دولت، با سابقه فعالیت در حوزه فرهنگ و رسانه از این ماجرا مطلع است؟

نکته مهم دیگر در بیان وزیر فرهنگ دولت دهم به موضوع قرارداد با کنسرسیوم توتال در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی باز می‌گردد. واقعا آقای حسینی تا چه میزان خود را صاحب صلاحیت کارشناسی برای اظهار نظر در این خصوص می‌داند؟ آیا آقای حسینی از ماهیت قرارداد با شرکت توتال و اقدام‌هایی که قرار بود توسط این شرکت در فاز ۱۱ انجام پذیرد آگاه است؟ آیا ایشان در مورد جلسات مشترک میان دو طرف ایرانی و قطری ماه‌ها پیش از عقد قرارداد با توتال و تبادل اطلاعات فنی میان طرفین که اقدامی معمول بوده، آگاه است؟ پس از کدام اطلاعات سخن می‌گوید؟ اصولا آیا ایشان از کارنامه دولتی که خود یکی از اعضای آن بود در توسعه فازهای پارس‌جنوبی خبر دارد؟ قطعا اینگونه نیست. همه ما علاقه‌مندیم که افراد با هر سابقه سیاسی و اجتماعی  تنها در موضوع‌هایی با قطعیت اظهارنظر کنند که دارای دانش کارشناسی در آنها  هستند.

حال که کار به پرسش در مورد کارنامه وزیر نفت فعلی توسط وزیر فرهنگ دولت دهم کشیده خوب است که ایشان هم در مورد نحوه  ورود یکی از کارگردانان سینمای غیراخلاقی به هیئت داوران جشنواره فجر و اعطای مجوز ساخت فیلم میلیاردی لاله به این کارگردان در دوران وزارت خود توضیح دهند. چون هم در این حوزه صاحب صلاحیت هستند و هم دارای اطلاعات ویژه.

امین قلعه‌ای

عناوین برگزیده