تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۴۰۹۵۶

طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – تهران به پیشرفت ۷۰ درصد رسید

می متالز - سرپرست راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – تهران فعال است و به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسده که با تخصیص منابع مالی فعال تر نیز می شود.
طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – تهران به پیشرفت ۷۰ درصد رسید

به گزارش می متالز، علی خدایی، افزود: به طور میانگین احداث این پروژه ها ۷۰ درصد رشد دارد و برخی از قطعات بیشتر از این میزان و برخی دیگر نیز کمتر پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، تزریق منابع مالی موجب تسریع روند احداث و بهره برداری آن در کمترین زمان ممکن خواهد شد.

سرپرست راه آهن منطقه شمال غرب کشور اظهار داشت: بهره برداری از ۲ فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی به توسعه ایستگاه باز بار بین المللی بناب، حمل بار بیشتر و تامین مواد اولیه برای تولید کنندگان استان زنجان کمک می کند.

خدایی اظهارداشت: با سرمایه گذاری بیش از ۱۲ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی برای این پروژه هزینه شده و امیدواریم با بهره برداری از آن شاهد رشد و توسعه روز افزون تامین منابع و مواد اولیه برای تولید کنندگان و توسعه حمل و نقل را شاهد باشیم.

به گفته وی، روزانه ۲۵ رام قطار مسافری در مسیر راه آهن منطقه شمال غرب کشور هفت هزار مسافر را جابجا می کند.

پروژه ۲ خط راه آهن قزوین – زنجان شامل چهار قطعه است که یکی از قطعه ها در استان قزوین و قطعه های ۲، سه و چهار در استان زنجان قرار دارد.

طول این خط با توجه به نقشه های اولیه ۱۷۱ کیلومتر است که بر اساس پیش بینی های انجام شده مقرر شده بود در مدت ۱۸ ماه یعنی تا پایان سال ۹۶ پروژه با توجه به سیاست های انجام شده از نظر فنی و عملیاتی به تاخیر نیفتاده و تحویل داده شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده