تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۴۱۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعهد مالی بیمه سلامت کرمان ۶۴۰میلیارد تومان است

می متالز - مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه بیمه سلامت طی سال جاری در این استان بالغ بر ۶۴۰میلیارد تومان تعهد مالی دارد گفت: این تعهد مالی ماهانه ۵۳میلیارد تومان است.
تعهد مالی بیمه سلامت کرمان ۶۴۰میلیارد تومان است

به گزارش می متالز، محمد جعفری گفت: مطالبات بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فروردین امسال تسویه شده است.

وی اظهار داشت: تعهد مالی ۶۴۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت در استان کرمان طی سال جاری تعهد خوبی برای ایجاد موازنه در اقتصاد سلامت است و به طور قطع در صورتی منتج به رفاه عموم بیماران خواهد شد که برای توازن در بازار سلامت، خواسته‌ها و انتظارات حوزه سلامت با شرایط اقتصاد سیاسی و توان مالی خانواده‌ها تعدیل شود.

وی تاکید کرد: تعدیل خواسته‌ها با شرایط کشور می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و بر فشار جنگ اقتصادی فائق بیاید.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: جامعه پزشکی امروز بیش از هر زمان دیگری همراهی و همکاری ممکن را برای ائتلای حوزه سلامت کشور از خود نشان داده و همکاری و همیاری با اقتصادی کشور دارد که جای تقدیر دارد.

وی به اجرای طرح سنجش فشار خون اشاره و تصریح کرد: اشکال در سبک زندگی، افزایش استرس، کاهش تحرک بدنی و نامناسب بودن تغذیه موجب شده بیماری‌های مزمن در جامعه فراگیر شود و اگر ما به این چهار عامل اصلی بروز بیماری‌های مزمن توجه نکنیم هزینه‌های بسیار هنگفتی به جامعه ایرانی در آینده نچندان دور تحمیل خواهد شد.

جعفری به بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون به عنوان نمونه‌ای از این بیماری‌های مزمن اشاره کرد و افزود: افراد بالای ۳۰ سال در این طرح مورد غربالگری قرار می‌گیرند و اجرای طرح سنجش فشار خون موجب می‌شود آگاهی افراد نسبت به شرایط جسمی بالا برود و توجه به سلامت افزایش یابد.

وی ادامه داد: هر چه خودآگاهی بیشتر باشد، خودمراقبتی نیز بیشتر می‌شود و هر چه خودمراقبتی بیشتر شود همکاری خانواده‌ها برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها افزایش می‌یابد و لایه اولیه خدمات بهداشتی و درمانی با مشارکت عموم مردم محقق خواهد شد لذا باید افراد بالای ۳۰ سال برای شرکت در این طرح تشویق شوند.

وی با اشاره به لزوم کاهش مصرف نمک به منظور حفظ سلامت اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده مصرف نمک از هزار و ۸۰۰ گرم در نانوایی‌های کرمان به ۶۰۰ گرم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: چهار پروژه پایلوت در دست اقدام این استان طی سال ۹۸، استحقاق سنجی درمان بیماران، نسخه نویسی الکترونیک و ارجاع الکترونیک بیماران از سطح پزشک خانواده به سطح الکترونیک و حذف اسناد بستری است.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان روستایی از روستاهای محل سکونت خود می‌توانند نوبت پزشکان متخصص را به شکل الکترونیک دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در پروژه حذف اسناد بستری صرفه جویی در مصرف کاغذ انجام می‌شود تصریح کرد: برای هر بیمار بستری حداقل ۳۰ برگ مدرک از بیمارستان به بیمه ارجاع می‌شود اما با اجرای این طرح به ازای هر بیمار در مرحله نخست یک کاغذ و در مرحله نهایی هیچ کاغذی ارسال نخواهد شد و تمام مراحل بستری به شکل الکترونیک انجام می‌شود.

جعفری افزود: زیرساخت نسخه نویسی الکترونیک در بیش از ۷۰ درصد مطب‌های پزشکان استان کرمان فراهم شده و پرداخت اسناد الکترونیک بیمه نیز به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ کرمان برای ارتباط دوسویه مردم و بیمه سلامت آماده پاسخگویی به سوالات مردمی در سطح کشور است.

عناوین برگزیده