تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۴۱۰۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از نخستین واحد آبگیری از باطله سنگ‌آهن در زرند خبر داد:

ارائه تسهیلات کم‌بهره به معادن زغال‌سنگ

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر کاری خود به استان کرمان، جمعه ۷ برنامه کاری مهم داشت.
ارائه تسهیلات کم‌بهره به معادن زغال‌سنگ

به گزارش می متالز، رضا رحمانی صبح دیروز در هتل محل اقامت خود میزبان صنعتگران و معدنکاران کرمانی بود، در یک دیدار صمیمی در جریان مهم‌ترین مشکلات و مسائل آنها قرار گرفت و دستورات لازم را ارائه داد.
وی سپس به سمت زرند حرکت کرد و از معدن جلال‌آباد این شهرستان بازدید کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این معدن نیز پای صحبت کارگران نشست و با آنها در یک فضای صمیمی عکس یادگاری گرفت.
بهره‌برداری از نخستین واحد آبگیری از باطله سنگ‌آهن ایران در زرند کرمان که متعلق به شرکت مهندسی فکور صنعت است، دیگر برنامه رحمانی در این روز تعطیل بود. وی سپس با حضور در گلزار شهدای شهر زرند به قرائت فاتحه بر مزار شهدا پرداخت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از کارخانه واگن‌سازی پلور سبز زرند کرمان و مجموعه فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد.
رحمانی در پایان، در جلسه‌ای که در سالن اجتماعات مجموعه فولاد زرند ایرانیان برگزار شد، شرکت کرد و پای صحبت فعالان کارگری، کارفرمایی، صنفی، صنعتی و معدنی منطقه زرند قرار گرفت.
در این جلسه که استاندار و نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، مسائل و مشکلات معادن زغال‌سنگ این منطقه مطرح شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رفع آنها قول پیگیری داد.
وی با نماینده کارگران معادن زغال‌سنگ با مهربانی برخورد کرد و پس از پایان سخنان این کارگر، به احترامش برخاست و او را در آغوش گرفت.

 

حرکت خوبی در حوزه معدن شروع شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان جمعی از صنعتگران و معدنکاران کرمانی نشست و برای مهم‌ترین مسائل و مشکلات آنها در همان جلسه چند دستور صادر کرد.
ارائه تسهیلات کم‌بهره برای فعالان معادن زغال‌سنگ و تامین بخشی از چوب مورد نیاز آنها، ۲ دستور وزیر بود که بر اجرای آنها تاکید شد و قرار شد برنامه زمان‌بندی مشخصی برای اجرای آنها داده شود.
وی پروژه فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس را یکی از اولویت‌های خود دانست و گفت: از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت خواهیم کرد.
از مهم‌ترین نکته‌های این جلسه‌ها، تصمیم‌های کارشناسی شده در جلسه برای رفع سریع مشکل و تدوین جدول زمان‌بندی برای پیگیری چگونگی انجام این تصمیم‌ها بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم‌ترین کار برای تحقق رونق تولید، انجام کار فرهنگی و ایجاد باور عمومی برای رسیدن به آن است. برنامه‌های مهمی برای رونق تولید، تدوین شده و حرکت خوبی در حوزه معدن شروع شده است.
رحمانی پس از برگزاری آیین بهره‌برداری از واحد آبگیری از باطله در مجتمع کنسانتره شرکت فکور صنعت در زرند با بیان این مطلب، افزود: باید همه به این نتیجه برسیم که راه‌حل رفع مشکلات اساسی کشور، توجه و اهتمام ویژه به رونق تولید است.
وی ادامه داد: قطع وابستگی ارزی، حل مسئله بیکاری جوانان و اشتغال فرزندان ایران، تامین نیاز داخل و تقویت پول و اقتصاد ملی، معیشت مردم و توسعه مناطق، وابسته به رونق تولید است و اگر تولید رونق یابد، این نتایج به‌دست خواهد آمد.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین کار برای تحقق رونق تولید را کار فرهنگی و ایجاد باور عمومی برای رسیدن به آن دانست و تصریح کرد: منابع خدادادی معدنی و ذخایر طبیعی و همچنین منابع انسانی فکور، جدی و باسواد و توانمندی داریم که می‌توانند هر گونه مانع را از سر راه بردارند اما این باور باید ایجاد شود. رحمانی شرایط کنونی را مربوط به جنگ اقتصادی دانست و گفت: اکنون هم مثل زمان جنگ باید در کنار هم و دوشادوش هم باشیم تا پیروزی محقق شود.
وی با بیان اینکه همه مردم در این جنگ می‌توانند کمک کنند، بیان کرد: حتی یک خانم خانه‌دار با خرید کالای ایرانی می‌تواند به تولید ملی و عبور از این شرایط تحمیلی کمک کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه‌های مبسوطی برای رونق تولید تدوین شده است، اضافه کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های بی‌استفاده تولید و امکان توسعه واحدهای دارای قابلیت توسعه را دنبال می‌کنیم.
رحمانی، تعمیق ساخت داخل را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در بسیاری از خطوط تولید، سازنده هستیم و در همین فولاد به طور عمده خودکفا شدیم. هر چند گلوگاه‌هایی داریم که خودکفایی در این گلوگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

 

افزایش ۱۳ درصدی تولید فولاد

وی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۱۳ درصد در تولید فولاد رشد داشتیم، افزود: این موضوع سبب شد رتبه تولید فولاد کشورمان از ۱۳ به ۱۰ برسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نهضت و حرکت خوبی در حوزه معدن شروع شده است، تصریح کرد: معدن یک ظرفیت خدادادی است و با توجه به اینکه بیشتر معادن در مناطق کمتر برخوردار واقع هستند با توسعه یا فعال‌سازی آنها به رشد و توسعه و حل بسیاری از مشکلات کمک شایانی خواهد شد.

 

بهره‌برداری از واحد آبگیری از باطله سنگ‌آهن

وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز در جریان سفر به استان کرمان نخستین واحد آبگیری از باطله سنگ‌آهن ایران را در زرند مورد بهره‌برداری قرار داد. این واحد از سوی مجتمع کنسانتره سنگ‌آهن شرکت مهندسی فکور صنعت تهران در زرند راه‌اندازی شده است.
میزان بازیافت آب در این واحد ۶.۵ میلیون لیتر در سال است که ۷۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد. برای راه‌اندازی این واحد ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و در دوران بهره‌برداری برای ۱۵ نفر به طور مستقیم و برای ۴۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد شغل می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این آیین، از روند کار در معدن سنگ‌آهن جلال‌آباد زرند نیز بازدید کرد.

عناوین برگزیده