تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۴۱۲۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرایط و زمان عرضه بلوک ۱۹.۹ درصدی پالایشگاه فرابورسی مشخص شد

می متالز - شرایط و قیمت عرضه بلوک ۱۹.۹ درصدی پالایشگاه فرابورسی شیراز مشخص و مقرر شد ۲۴ تیر این بلوک روانه میز فروش شود .
شرایط و زمان عرضه بلوک ۱۹.۹ درصدی پالایشگاه فرابورسی مشخص شد

به گزارش می متالز، در پی مصوبه اوایل خرداد هیات واگذاری مبنی بر عرضه باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت‌ بزرگ و شامل 6 پالایشگاه بندرعباس، اصفهان، تهران، تبریز، شیراز و لاوان، سه بانک تجارت، ملت و صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، فولاد مبارکه، ایران خودرو، سایپا، کشت و صنعت و دامپروری پارس و سرمایه گذاری ملی ایران، شرایط عرضه بلوک پالایشگاه شیراز اعلام شد.

براین اساس، سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در نظر دارد بلوک 19.9 درصدی پالایشگاه شیراز را بطور عمده و شرایطی از طریق عرضه در فرابورس، روز دوشنبه 24 تیرماه روانه میز فروش کند.

به این ترتیب، مقرر شده  205 میلیون و 508 هزار و 720 سهم در نماد "شراز 4" توسط کارگزاری بانک پارسیان عرضه شود. در این واگذاری، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ 3550 تومان کمتر نباشد و قیمت پایه کل 729.5 میلیارد تومان، تعیین شده است.

کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت معادل 72.9 میلیارد تومان را به صورت نقد یا ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا تاییدیه شرکت مربوطه را به معاونت بازار فرابورس ارائه کند. همچنین باید حداکثر طی ۲۰ روز کاری بعد از انجام معامله کل ثمن معامله را به فروشنده پرداخت کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده