تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۴۱۲۲۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون ویر صنعت:

مرجع قیمت گذاری خودرو تغییر نکرده / تهیه بسته ساماندهی و زمان تعهدات معوق

می متالز - معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه جدیدی برای تغییر در مرجع قیمت گذاری ها از سوی مجلس اعلام نشده گفت: ایران خودرو و سایپا تا آخر شهریور و مهر تعهدات معوق را بطور کامل ایفا می کنند.
مرجع قیمت گذاری خودرو تغییر نکرده / تهیه بسته ساماندهی و زمان تعهدات معوق

به گزارش می متالز، عباس تابش با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه جدیدی در رابطه با تغییر در مرجع صالح برای قیمت گذاری ها از سوی مجلس اعلام نشده به خبر خودرو گفت: لایحه های مطروحه در مجلس زمانی قابلیت اجرا دارند که پس از قانونی شدن به دولت ابلاغ شود و تا ابلاغ قانون جدید، مصوبات گذشته پابرجا خواهد بود حتی اگر لایحه مذبور در کمیسیون مربوطه مطرح و به تایید آنها برسد لذا هیچ تغییری در مبنای قیمت گذاری خودرو ایجاد نشده و مبنا همان 5% زیر قیمت حاشیه بازار است.

وی با اعلام اینکه قیمت های جدید بعد از آن که صورت های مالی شرکتها اعلام شود تعیین خواهد شد افزود: بر این اساس قیمت های تمام شده شرکت ها را به ازای تک تک خودروها احصا کرده و قیمت نهایی اعلام می شود .

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت صنعت و کمیته خودرو در حال پیگیری بسته ایی درباره ساماندهی خودرو هستند که قیمت گذاری تنها یکی بخش های آن است. این بسته شامل بخشی برای تعمیق تولید داخل است که یکی از فعالیت ها و اهداف اصلی است تا بدین وسیله بتوان ارزبری خودرو در تامین قطعات را کاهش داد. در این راستا خودروسازان از شرکتهای دانش بنیان و نیروی انسانی متبحر استفاده می کنند تا وابستگی ها به خارج کم شود.

تابش افزود: بخش دیگر این بسته، واگذاری خودروها و افزایش تولید است. همچنین ساماندهی خودروهایی که به دلیل کمبود حداقل قطعات در پارکینگ ها باقی مانده است. در کنار همه این مباحث با پیگیری ترخیص خودروهای وارداتی که در گمرک مانده و با توجه به اینکه امروز شاهد شیب رو به پایین قیمت ها در بازار که در پی فراوانی تولید حادث شده  هستیم، بتوانیم این شیب را تند تر کرده و انتظارات مردم را برآورده کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه دو خودرو ساز تا آخر شهریور و مهر ماه تعهدات را بطور کامل ایفا می کنند. لذا پیش فروش ها برای مدت قبل از پایان تعهدات و تحویل معوقات ممنوع شد و بعد از ارایه درخواستی، اجازه یافتند به اندازه ایفای تعهدات بتوانند برای سال بعد پیش فروش کنند .

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده