تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۴۱۲۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امروز هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی کرمان گشایش می‌یابد

نمایشگاه کرمان ویترین ویژه آخرین دستاوردها ی حوزه معدن

می متالز - هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی و همچنین پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان امروز گشایش می‌یابد.
نمایشگاه کرمان ویترین ویژه آخرین دستاوردها ی حوزه معدن

به گزارش می متالز، در این نمایشگاه شرکت‌هایی در زمینه ماشین‌آلات مربوط به اکتشاف معادن زیرزمینی، معادن روباز، استخراج و بهره‌برداری و فرآوری مواد معدنی، همچنین تجهیزات آزمایشگاهی و زمین‌شناسی، محیط زیست، تجهیزات ترابری زیرزمینی، تجهیزات تولید نیرو، تاسیسات تهویه، تجهیزات فیلتراسیون و هواساز، روانکاران صنعتی و معدنی، تجهیزات و ماشین‌آلات خردایش مواد معدنی، تجهیزات خطوط انتقال و توزین و فرآوری، انجمن‌ها و تشکل‌ها، ماشین‌آلات راهسازی، ماشین‌آلات سنگین، ماشین‌آلات حفاری، واردات و ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات ماشین‌آلات حضور دارند.
باید یادآور شد که شرکت‌های خارجی از هفتمین نمایشگاه کرمان استقبال خوبی کرده‌اند.

 

استقبال خوب شرکت‌های خارجی

درباره برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی و همچنین پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی؛ محمود بندرچی، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اکتشاف، استخراج، فرآوری، صادرات، سرمایه‌گذاری و ماشین‌آلات برگزار می‌شود. بندرچی در ادامه خاطرنشان کرد: این دو نمایشگاه که در فضایی به وسعت بیش از ۱۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود، ویترین ویژه‌ای است که در آن آخرین دستاوردها و فناوری‌های حوزه معدن و فرآوری معدنی و راهسازی ارائه می‌شود و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال عنوان کرد: این نمایشگاه که از سوی شرکت رستاک پادویژن برگزار می‌شود، امسال با استقبال خوب شرکت‌های خارجی روبه‌رو شده و در آن نمایندگان کشورهای ایتالیا، آلمان، کره‌جنوبی، ترکیه، چین، سوئد، روسیه، ژاپن، هلند، هند، جمهوری چک و انگلیس حضور دارند و در کنار شرکت‌های داخلی، نوین‌ترین تولیدات و خدمات خود را عرضه می‌کنند.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع معدنی و ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با اشاره به اهداف نمایشگاه عنوان کرد: تکمیل زنجیره تولید برای دستیابی به محصولات و خدمات با ارزش‌افزوده بالاتر، دستیابی به آخرین فناوری‌های نوین، افزایش تولید مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی، توسعه صنایع بالادستی معدن و صنایع معدنی به منظور افزایش صادرات، انتقال و ارتقای دانش و فناوری و توسعه فناوری ساخت داخل با رویکرد بومی‌سازی، ارتقای سطح ایمنی در معادن، تجهیز معادن و کارخانه‌ها و رفع کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات و توسعه سرمایه‌گذاری و رفع موانع در حوزه معدن و صنایع معدنی، مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها است.
وی در ادامه افزود: در نمایشگاه کرمان علاوه بر شرکت‌های بزرگ خارجی مهم‌ترین شرکت‌های داخلی ازجمله شرکت ملی مس ایران همراه با پیمانکاران داخلی و خارجی، مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر همراه با پیمانکاران داخلی و خارجی، شرکت جهان فولاد سیرجان، شرکت سنگ‌آهن‌ گهر زمین و... حضور دارند.
بندرچی با اشاره به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری همایش عبور از بحران تحریم‌ها در حوزه معادن و صنایع معدنی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی سطح مقدماتی نرم‌افزار ماکروماین، مدل‌سازی و تخمین ذخایر منابع معدنی ازسوی شرکت سیگنال دلتا پارس و همچنین برنامه‌ریزی برای بازدید هیات‌های تجاری داخلی و خارجی، برخی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

 

نیاز به برگزاری در فصل خنک‌تر

همچنین امیرسالار قاضی‌زاده، مدیر بازرگانی لاستیک‌سازی نیکوبر شرق سپاهان یکی از شرکت‌کنندگان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی و همچنین پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی اظهار کرد: شرکت ما تولیدکننده قطعات لاستیکی و صنعتی است که در زمینه تجهیزات فلزی نوارنقاله و... و آنچه مربوط به مهندسی سطح می‌شود، فعالیت می‌کند.
قاضی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بیشتر مشتریان ما شرکت‌های بزرگی معدنی ازجمله شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت‌های فولادی مانند فولاد سیرجان و شرکت‌های فعال در منطقه سنگان هستند که در این نمایشگاه حضور دارند. درحقیقت بیشترین مشتریان ما در زمینه معادن و صنایع معدنی از شهرهای کرمان، مشهد و تبریز هستند.
وی با اشاره به سطح نمایشگاه کرمان عنوان کرد: نمایشگاه به لحاظ حضور شرکت‌های معدنی در سطح خوبی قرار دارد اما به لحاظ اجرایی بهتر می‌توانست برپا شود و امکانات بیشتری را به غرفه‌داران بدهد، چراکه به یاد دارم سال‌های گذشته نمایشگاه بسیار گرم بود.
وی با اشاره به گرم بودن استان کرمان خاطرنشان کرد: از آنجا که کرمان جزو استان‌های گرم کشور به‌شمار می‌رود، به نظر انتخاب فصل‌های خنک‌تر برای این نمایشگاه بهتر بود. برای نمونه اگر در اسفند یا در فصل پاییز برگزار می‌شد، بسیار بهتر از اواخر خرداد بود.
قاضی‌زاده در پاسخ به این پرسش که ویژگی نمایشگاه کرمان چیست و چه موضوعی آن را از نمایشگاه‌های مشابه که در تهران برگزار می‌شود، متمایز می‌کند، گفت: از آنجا که استان کرمان یک استان معدنی است و بیشتر شرکت‌های معدنی در این استان هستند و بیشتر مدیران این شرکت‌ها نیز در این استان زندگی می‌کنند، برقراری ارتباط با مدیران و کارشناسان شرکت برای ما بسیار راحت‌تر امکان‌پذیر بوده است.
وی ادامه داد: این چهارمین سال شرکت ما در نمایشگاه است و سال‌های اول و دوم شرکت را معرفی کردیم و از سال‌های بعد با شرکت در نمایشگاه قصد داریم که حضور خود را نشان دهیم تا رقیبی نتواند جای ما را در نمایشگاه بگیرد.
او در ادامه یادآور شد: در کل نمایشگاه کرمان نمایشگاه خوبی است و از آنجا که نمایشگاه هزینه‌هایی را برای شرکت‌ها به همراه دارد اما تمام شرکت‌هایی که از قبل شرکت کرده‌اند، دوباره ترجیح داده‌اند که در نمایشگاه شرکت داشته باشند. قاضی‌زاده ادامه داد: البته مشابه شرکت ما چند شرکت دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.
وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه چیست، عنوان کرد: به لحاظ اجرایی و برگزاری نمایشگاه می‌توان با برنامه‌ریزی بهتر امکانات بیشتری به غرفه‌ها اختصاص داد. اما در کل نمایشگاه کرمان خوب است و در زمینه برگزاری این نمایشگاه اطلاع‌رسانی خوبی انجام می‌شود.

 

فرصتی برای گردهمایی متخصصان و سرمایه‌گذاران معدنی

گفتنی است، رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن به مناسبت این نمایشگاه پیامی به دفتر روزنامه ارسال کرده است. محمود بندرچی در این پیام گفته است: «توجه به معادن و حوزه‌های مختلف این صنعت و همچنین روابط اقتصادی و تجارت بین‌المللی یکی از محورهای رشد و توسعه هر کشوری است که به واسطه رونق مبادلات تجاری محقق می‌شود. کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، توسعه شبکه‌های ارتباطی، امنیت سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی و تسهیلات بانکی برای حمایت از فعالان اقتصادی ازجمله عواملی است که بر میزان رشد اقتصادی و تثبیت جایگاه هر کشور در شبکه تجارت جهانی تاثیرگذار است. در این راستا جمهوری اسلامی ایران که دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه با ۸۰ میلیون نفر جمعیت است، با دارا بودن بیش از ۶۰ میلیارد تن ذخایر معدنی، مهم‌ترین کشور معدنی غرب آسیا است.
درواقع کشورمان با حدود یک درصد جمعیت جهان حدود ۷درصد ذخایر کشف شده دنیا را دارد که حاکی از دراختیارداشتن بستر مناسب سرمایه‌گذاری در این بخش است. کشورمان با دارا بودن حدود ۶۸ نوع ماده معدنی (غیرنفتی)، ۳۷ بیلیون تن ذخایر کشف شده و ۵۷ بیلیون تن ذخایر بالقوه در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان جای گرفته و یکی از کشورهای غنی ازنظر دارایی‌های معدنی به‌شمار می‌آید و در بسیاری از ذخایر مواد معدنی در جهان ثروتمند است.
رقابت تنگاتنگ در بازار بین‌المللی حوزه‌های مختلف معدنی، موجب شده سرمایه‌گذاران و پژوهشگران به توسعه روشی بپردازند که بتوانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری را ارزیابی کرده و آنها را رتبه‌بندی کنند اما تاکنون با وجود ذخایر معدنی فراوان در کشور، شاهد سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه نبوده‌ایم و درحال‌حاضر تناسبی بین حجم سرمایه‌گذاری و میزان ذخایر معدنی کشور وجود ندارد.
برای اینکه شاهد رونق سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها باشیم، باید تلاش کنیم تا فرصتی برای گردهمایی متخصصان و سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، زمینه سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم کنیم.»
لازم به یادآوری است، هفتمین نمایشگاه معدنی کرمان ۲۶ تا ۲۹ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

عناوین برگزیده