تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۴۱۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سیجانی خبر داد:

احیای مجدد 27 واحد صنعتی در استان قم

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به گام های برداشته در مسیر رونق تولید در سطح استان قم، گفت: در یک سال گدشته و علیرغم همه مشکلات، شاهد احیای 27 واحد صنعتی بودیم که مجددا وارد چرخه تولید شده اند.
احیای مجدد 27 واحد صنعتی در استان قم

به گزارش می متالز، محمود سیجانی افزود: با توجه به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش برای کاهش هزینه های تحریم همه ظرفیت های عمومی و تخصصی استان را برای تحقق "نهضت ساخت داخل" بکار گرفته ایم تا همه محدودیت های ناخواسته و تحمیلی را فرصت های شکوفایی صنعتی استان تبدیل کنیم.

وی در مورد برنامه توسعه معادن و صنایع معدنی استان قم، توضیح داد: توسعه این بخش یکی از اولویت های مهم وزارتخانه و سازمان صمت استان قم می باشد که در همین خصوص با حمایت از احداث واحد های صنایع معدنی در مجاورت معادن، پیگیری و فعال سازی مجدد واحد های راکد معدنی که قابلیت بهره برداری داشتند، کمک به تکمیل زنجیره تولید معادن و نوسازی ماشین آلات خط تولید، تلاش شده است رونقی دوباره به این حوزه بخشیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در تشریح برنامه های استان برای توسعه صادرات به کشور های همسایه اظهار داشت: اقلام کالایی صادراتی استان زمینه مناسبی برای افزایش صادرات به کشورهای اطراف را دارا هستند که در همین راستا شاهد رشد 25 درصدی صادرات در سال گذشته بودیم که امیدواریم در سال جاری هم تداوم داشته باشد.

سیجانی تصریح کرد: در کنار فعالیت نمایشگاه دایمی معرفی توانمندی های صنعتی استان، راه اندازی نمایشگاه دایمی ساخت داخل با هدف معرفی نیازمندی های صنعتی و معدنی در دستور کار است که می تواند فرصت های لازم را برای واحد های دانش بنیان و فناور جهت تحقیق و تلاش برای ساخت قطعات و تجهیزات وارداتی مورد نیاز را فرآهم آورد.

این مسئول با یادآوری اهمیت اعمال نظارت های لازم در سطح عرضه گفت: نظارت دقیق بر سطخ بازار موجبات اعتماد آفرینی میان مردم و دولت می شود که در این خصوص و فقط در دو ماهه نخست امسال بیش از 12500 مورد بازرسی در سطح بازار بوده ایم.

سیجانی ادامه داد: با توجه به اولویت تسریع در راه اندازی طرح های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، هم اکنون پیگیری برای بهره برداری از 110 طرح نیمه تمام صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.

عناوین برگزیده