تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۴۱۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زمان عرضه اولیه جم پیلن

می متالز - زمان قطعی عرضه اولیه پلی پروپیلن جم مشخص و مقرر شد دوشنبه ۱۰ درصد از سهام این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومانی در بورس واگذار شود که گران‌ترین شرکت جدید در ۱۲ ماه اخیر خواهد بود.
زمان عرضه اولیه جم پیلن

به گزارش می متالز، بعد از چند روز پیگیری و هماهنگی مسئولان بورس تهران با سهامداران عمده شرکت پلی پروپیلن جم، زمان دقیق و قطعی عرضه اولیه این شرکت مشخص و مقرر شد دوشنبه آینده 27 خرداد ، 10 درصد از سهام آن واگذار شود.

در این رویداد، 200 میلیون سهم "جم پیلن" با دامنه قیمت 2100 تا 2250 تومانی هر سهم و سهمیه 500 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی و نقدینگی یک میلیون و 130 هزار تومانی، روانه میز فروش خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرکت بعد از سرمایه‌گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد و ژلاتین کپسول، چهارمین شرکت جدید بازار سهام خواهد بود که دوم تیر اقدام به برگزاری مجمع سالانه خواهد کرد. بنابراین درصورت عدم تغییر این زمان، تنها دو روز کاری بعد از عرضه اولیه با توقف نماد روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر جم پیلن، گران‌ترین عرضه اولیه سال و طی 12 ماه اخیر خواهد بود که با دامنه قیمت 2100 تا 2250 تومانی هر سهم به جمع دیگر شرکت های جدید خواهد پیوست.

آخرین عرضه اولیه گران در 12 ماه گذشته، مربوط به پتروشیمی پارس با 2400 تومان در 20 تیر سال گذشته بود و سهام جدید سال جاری "تاصیکو، زشریف و دکپسول" هم با قیمت های 220 ، 420 و 570 تومانی کشف قیمت شده اند.

در ترکیب سهامداری این شرکت 200 میلیارد تومانی پتروشمیران و پتروشیمی جم با مالکیت 51 و 49 درصدی حضور دارند.

عناوین برگزیده