تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۴۱۳۶۵

ساخت و تعمیر اسکه‌های شناور، بومی سازی شد

می متالز - معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات اساسی و زیرآبی یک فروند اسکله فلزی شناور در بندر سیریک هرمزگان برای تسهیل در تخلیه و بارگیری انجام شد.
ساخت و تعمیر اسکه‌های شناور، بومی سازی شد

به گزارش می متالز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمدرضا پوررجبی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با ارایه جزییاتی در خصوص انجام تعمیرات اساسی وزیرآبی یک فروند بارج ۱۵۰ تنی (اسکله شناور) و نصب آن در بندر سیریک، اظهار کرد: مبلغ قرارداد ۸ میلیارد ریال بوده و طی مدت ۶ ماه به انجام رسید.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام تعمیرات زیرآبی سازه و بدنه و عرشه این اسکله فلزی شناور و همچنین جابجایی محل استقرار اسکله مذکور پس از بررسی‌های کارشناسان فنی و جانمایی جدید به منظوربهینه سازی فرآیند تخلیه و بارگیری، بارج ۱۵۰ تنی (سازه اسکله شناور) از بندرگاه سیریک با یدک کشی دریایی به مرکز استان انتقال یافت و تعمیرات آن در مجتمع بندری شهید رجایی به انجام رسید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فرآیند‌های تعمیرات اساسی و زیرآبی این پروژه را شامل گریت بلاست کامل سازه، تعویض ورق و بازسازی کامل عرشه به همراه تقویت سازه و عرشه، بازسازی و نوسازی کامل پل دسترسی، تغییر روش اتصال شناور به اسکله، رنگ آمیزی کامل سازه و نصب مجدد در بندرگاه سیریک برشمرد.

به گفته وی، بدنه این سازه با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه عالی با اخذ تاییدیه از یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

پوررجبی هدف از اجرای این پروژه را ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج‌های صیادی در بندر سیریک دانست و گفت: این پروژه، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه فرصت‌های شغلی در حوزه دریایی برای جوانان بومی منطقه مخصوصاً شرق استان صورت گرفته است.

بندر چندمنظوره سیریک با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه، پس از بندر شهید رجایی از بزرگترین حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان برخوردار است. طول بازوی اصلی این بندر ۱۴۰۰ متر و طول بازوی فرعی آن ۸۷۹ متر است.

عناوین برگزیده