تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۴۱۳۷۳
سرویس خبر : انرژی

منشور حسابرسی داخلی ملی حفاری تصویب شد

می متالز - رئیس اداره حسابرسی داخلی شرکت ملی حفاری ایران از تصویب منشور حسابرسی داخلی این شرکت ازسوی هیئت مدیره خبر داد.
منشور حسابرسی داخلی ملی حفاری تصویب شد

به گزارش می متالز، حمید باران‌گر گفت: این منشور برای نخستین‌بار در سطح شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران تدوین شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران به عنوان نخستین شرکت در سطح شرکت ملی نفت ایران است که بیش از سه دهه اداره حسابرسی داخلی دارد، افزود: این واحد با هدف اعمال کنترل‌های داخلی و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد مدیریت‌ها و ادارات ستادی مجموعه، ایجاد شده است.

باران‌گر با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری الزام دارد بودجه‌ریزی خود را بر مبنای عملیاتی تنظیم کند تا در چارچوب آن به واحدهایی که درآمدزایی بیشتری دارند بودجه بیشتری تخصیص داده شود، اظهار کرد: یکی از ارکان بودجه‌ریزی عملیاتی، اعمال نظارت و کنترل‌های داخلی دقیق‌تر بر نحوه تخصیص این بودجه است که تدوین و رعایت منشور حسابرسی داخلی از الزام‌های آن به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره حسابرسی داخلی شرکت ملی حفاری ایران گفت: ماموریت این واحد ارائه خدمات، اطمینان‌دهی و مشاوره مستقل و بی‌طرفانه به منظور ارزش‌افزایی و بهبود عملیات شرکت است و با ایجاد رویکردی منظم و روش‌مند به شرکت کمک می‌کند برای دستیابی به اهداف خود، اثربخشی فرآیندهای راهبردی، مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی را ارزیابی کند و بهبود بخشد.

وی افزود: منشور حسابرسی داخلی، سندی رسمی است که اهداف فعالیت حسابرسی، اختیارات و مسئولیت‌های آن را تعریف و دامنه فعالیت در سازمان، اختیار دسترسی به اسناد و مدارک کارکنان و دارایی‌های فیزیکی را مشخص می‌کند و با استناد به مقررات و دستورعمل‌های لازم الاجرا می‌تواند در استقرار و نهادینه کردن حسابرسی داخلی نقش پررنگی ایفا کند.

باران‌گر در زمینه آثار اجرایی و اثر بخشی منشور حسابرسی داخلی توضیح داد: مفاد این منشور مسائل مهمی را در بر دارد که می‌تواند به عنوان منبعی مفید و موثر استفاده شود و در آن تاکید شده دامنه عملیات واحد حسابرسی داخلی باید به چه میزانی تعیین شود تا یکی از مولفه‌های مهم و موثر در مدیریت ریسک شرکت به شمار بیاید و به بهترین نحو نقش خود را اجرایی سازد.

عناوین برگزیده