تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۴۱۳۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شافعی مطرح کرد:

آرامش مضاعف انتخابات دوره نهم نسبت به دوره گذشته

می متالز - رئیس اتاق ایران گفت: آرامش و اخلاق مداری در نهمین دوره انتخابات نمایندگان اتاق ایران، یکی از صفاتی بود که تاکنون در هیچ دوره‌ای ندیدم.
آرامش مضاعف انتخابات دوره نهم نسبت به دوره گذشته

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در نخستین نشست نهمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق ایران که امروز در اتاق ایران برگزار شد، گفت: آرامش و اخلاق مداری در نهمین دوره انتخابات نمایندگان اتاق ایران، یکی از صفاتی بود که تاکنون در هیچ دوره‌ای ندیدم و این امر قابل ستایش است.

وی گفت: اتاق بازرگانی، اهداف بلندی دارد که امیدوار است بتواند به اهداف خود دست یابد و این امر نیازمند یک برنامه‌ریزی مدون است.

شافعی در ادامه ضمن قدردانی از تشکل‌های وابسته به اتاق گفت: امیدواریم که در اجرای طرح‌های جدید بتوانیم موفق عمل کنیم.

این مقام مسئول گفت: افرادی که امروز به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب می‌شوند مورد حمایت همه اعضای هیئت نمایندگان خواهند بود.

مسئولیت اجتماعی ما کمتر از مسئولیت اقتصادی نیست

شافعی مطرح کرد: به عنوان فردی که در اتاق بازرگانی مشغول به فعالیت هستم مسئولیت اجتماعی مان کمتر از اقتصادی نیست.

رئیس اتاق ایران نیز در سخنان خود به رشد منفی اقتصادی، بیکاری، افزایش تورم، کاهش درآمد‌های نفتی و کسری بودجه اشاره کرد و گفت: راه سختی پیش رو داریم و تا زمانی که نتوانیم مشکلات مبنایی را حل کنیم، به جز وصله و پینه، کاری نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: آب را باید از سرچشمه در اقتصاد زلال کنیم. هیچ اقتصادی در فضای جامعه‌ای که در آن افزایش طلاق، کاهش ازدواج و رشد فرآینده فساد وجود دارد، شکوفا نخواهد شد.

شافعی تصریح کرد: می‌خواهم مرکزی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس در اتاق بازرگانی ایران تاسیس کنم و همین طور دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه را گسترش خواهم داد.

در ادامه این جلسه علاء میرمحمدصادقی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران که به عنوان رئیس سنی جلسه نهمین دوره انتخابات هیئت رئیسه اتاق انتخاب شد، گفت: در ۴۰ سال گذشته من همیشه در اتاق بازرگانی حضور داشته‌ام و در هیئت رئیسه بوده‌ام، اما اتاق بازرگانی هیچ زمانی مانند اکنون در اذهان عمومی و نزد مسئولان شکوفا نبوده است.

وی گفت: اخیرا مقام معظم رهبری به اقتصاددانان توصیه کردند که از مطالب و نظرات اتاق بازرگانی استفاده شود و این موضوعی کم سابقه است که بالاترین مقام کشور به آن تأکید داشته‌اند.

عناوین برگزیده