تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۴۱۳۷۹
سرویس خبر : انرژی

جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل در پتروشیمی جم

می متالز - پروژه جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل در پتروشیمی جم با هدف جلوگیری از توقف تولید واحدهای این شرکت به دست متخصصان داخلی در حال انجام است.
جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل در پتروشیمی جم

به گزارش می متالز، پروژه جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل به دلیل شکستگی مکرر خطوط خنک‌کننده GRP و از سرویس خارج شدن واحدهای تولیدی و به تبع آن، کاهش میزان تولید واحدهای این مجتمع پتروشیمی در دست اجراست.

پروژه جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل به دلیل خطوط طولانی و حجم بالای عملیات، به عنوان چالشی بزرگ در سطح مجتمع پتروشیمی‌جم مطرح بود که با تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده اجرای این پروژه عظیم با هدف کاهش خسارات به دست متخصصان داخلی عملی شد.

براساس این گزارش، به منظور تحقق اهداف پروژه، شرکت جم صنعت‌کاران به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه انتخاب و با به‌کارگیری نیروهای مجرب در حوزه‌های سیویل، پایپینگ، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این پروژه از بهمن ماه سال ۹۶ آغاز شد.

اجرای پروژه با حداکثر ظرفیت اجرایی و غلبه بر چالش‌ها، محدودیت‌ها و برنامه‌زمان‌بندی مصوب، تاکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته که با ادامه این روند، بهره‌برداری از خطوط جدید خنک‌کننده تا پایان خردادماه امسال اجرایی می‌شود.

عملیات اجرایی سیویل شامل خاکبرداری به حجم تقریبی ۲۸ هزار مترمکعب، آرماتوربندی به مقدار ۴۴۰ تن، قالب‌بندی ۸ هزار مترمربع، بتن‌ریزی بالغ بر ۵۷۰۰ مترمکعب و عملیات اجرایی پایپینگ به میزان بیش از ۴۱ هزار اینچ قطر در این پروژه انجام شده است.

عناوین برگزیده