تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۴۱۳۸۷
سرویس خبر : انرژی

ممنوعیت استفاده از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف در کانادا

می متالز - کانادا تا سال 2021 ممنوعیت گسترده ای را بر استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف اعمال کند.
ممنوعیت استفاده از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف در کانادا

به گزارش می متالز، انتظار می رود تا سال 2021 میلادی کانادا ممنوعیت گسترده ای را بر استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف (single-use plastics) اعمال کند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در بیانیه ای در تاریخ 10 ماه ژوئن اعلام کرد: به زودی و بر اساس بررسی های علمی، درباره محصولات پلاستیکی ممنوعه تصمیم گیری می شود.

طرح یادشده که الهام گرفته از اقدامات مشابه اتحادیه اروپا است، فراتر از ممنوعیت نی های پلاستیکی (plastic straws)، هم زننده های نوشیدنی (drink stirrers) و گوش پاک کن (cotton buds) خواهد بود. محصولاتی که تولید آن ها از ماه آوریل سال 2020 میلادی در قاره سبز ممنوع اعلام می شود.

در کانادا این برنامه گسترده تر خواهد بود و شامل موارد دیگری مانند بطری های پلاستیکی آب ، کیسه های خرید و ظرف های فست فود می شود.

کمتر از پنج ماه پیش از برگزاری یک انتخابات ملی، تغییرات اقلیمی (climate change) و محیط زیست (environment) در میان داغ ترین بحث های انتخاباتی قرار دارند.

گزارش ها نشان می دهد که تنها کمتر از 10 درصد از انواع محصولات پلاستیکی در کانادا بازیافت می شودو در مقایسه، قوانین اتحادیه اروپا در پی دستیابی به هدف بازیافت 90 درصدی بطری های پلاستیکی تا سال 2025 میلادی است.

مشکل فزاینده ضایعات پلاستیکی، امروزه یکی از دغدغه های فعالان صنایع شیمیایی و پتروشیمی محسوب می شود.

منبع: نیپنا
عناوین برگزیده