تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۴۱۴۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زمان عرضه بلوک ۲۰ درصدی دومین پالایشگاه فرابورسی مشخص شد

می متالز - زمان و قیمت عرضه بلوک ۲۰ درصدی پالایشگاه فرابورسی لاوان مشخص و مقرر شد پس از پالایشگاه شیراز، ۲۵ تیر این بلوک روانه میز فروش شود.
زمان عرضه بلوک ۲۰ درصدی دومین پالایشگاه فرابورسی مشخص شد

به گزارش می متالز، سازمان خصوصی‌سازی پیرو اعلام شرایط و زمان عرضه بلوک ۱۹.۹ درصدی پالایشگاه شیراز طی روز گذشته و در راستای مصوبه هیات واگذاری مبنی بر عرضه باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت‌ بزرگ در نظر دارد به وکالت از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه لاوان را به طور عمده و شرایطی از طریق عرضه در فرابورس روز سه شنبه ۲۵ تیرماه روانه میز فروش کند.

به این ترتیب، مقرر شده ۲۲۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۲۰ سهم در نماد "شاوان ۴" توسط کارگزاری آگاه عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۲۹۱۱۶ ریال کمتر نباشد و قیمت پایه کل ۶۶۵.۸ میلیارد تومان، تعیین شده است.

کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت معادل ۶۶.۵ میلیارد تومان را به صورت نقد یا ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کند. همچنین باید حداکثر طی ۲۰ روز کاری بعد از انجام معامله، کل ثمن معامله را بصورت نقد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور را به معاونت بازار فرابورس تحویل دهد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده