تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۴۱۴۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲ هزار و ۴۵۵ کارگر برای برقراری بیمه بیکاری به اجتماعی معرفی شدند

می متالز - مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از برقراری بیمه بیکاری برای یک هزار و ۷۰۸ کارگر آسیب دیده از سیل خبرداد و گفت: مقرری بیمه بیکاری کارگران سیل زده، خارج از تشریفات اداری و در چارچوب قانون برقرار می‌شود.
۲ هزار و ۴۵۵ کارگر برای برقراری بیمه بیکاری به اجتماعی معرفی شدند

به گزارش می متالز، سیل اخیر خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی مستقر برخی از شهرستان وارد کرد و باعث تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری تعداد زیادی از شاغلین شد.

وی افزود: این اداره کل بر اساس وظیفه‌مندی و اجرای قوانین حمایتی خود از کارگران، در کنار سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان، به منظور کاستن و التیام آسیب‌های روحی و روانی وارده به سیل زدگان و بازگرداندن به روال عادی زندگی، درچارچوب قانون و خارج از سایر تشریفات معمول اداری، با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری کارگران بیمه شده خسارت دیده، اقدام کرد.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، افزود: ۲۲۴ واحد شامل ۲ هزار و ۴۵۵ کارگر برای برقراری بیمه بیکاری به شعب تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیمه بیکاری ۱۸۲ واحد به تعداد یک هزار و ۷۰۸ کارگر برقرار شده است.
دنکوب در خصوص آن دسته از کارگران شاغل در واحدهای تولیدی که فاقد بیمه بوده و امکان حمایت از آنان از محل منابع صندوق بیمه بیکاری میسر نشده، گفت: آمار قطعی بیکارشدگان به مراجع ذی صلاح ارسال و به محض حصول نتیجه و ابلاغ به استان، اطلاع رسانی لازم به واجدین شرایط صورت خواهد گرفت.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، تصریح کرد: امیدواریم با برداشته شدن قدم‌های هرچند کوچک و با همت و تلاش مسئولین استانی، افراد و خانواده‌های آسیب دیده از سیل را مورد حمایت‌های مناسب قرار دهیم.

عناوین برگزیده