تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۴۱۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعطای تسهیلات ویزای نمایشگاهی ایتالیا برای اعضای اتاق بازرگانی تهران

می متالز - نمایندگان اتاق صنایع استان امیلیا رومانیا ایتالیا، با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های این استان، از ارائه تسهیلات ویزایی و تخفیفات نمایشگاهی برای فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی تهران خبر دادند.
اعطای تسهیلات ویزای نمایشگاهی ایتالیا برای اعضای اتاق بازرگانی تهران

به گزارش می متالز، مارکو گاسپاری، معاون اتاق صنایع استان امیلیا رومانیا ایتالیا و آندره‌آ زوکینی مدیرعامل شرکت مشاوره I-PARS با حضور در اتاق بازرگانی تهران با حسام‌الدین حلاج، سرپرست معاونت امور بین الملل اتاق تهران دیدار و در مورد همکاری‌های دوجانبه مذاکره و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، آندره‌آ زوکینی که نمایندگی اتاق صنایع استان امیلیا رومانیا ایتالیا در تهران را نیز برعهده دارد، خواهان افزایش حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های این استان شد.

زوکینی از آمادگی کامل استان امیلیا رومانیا برای پذیرش هیات‌های تجاری از اتاق بازرگانی تهران جهت حضور در نمایشگاه‌های آن استان خبر داد و اعلام کرد با اخذ معرفی‌نامه از سوی اتاق بازرگانی تهران، امکان ارائه تسهیلات در اخذ ویزا و تخفیفات ویژه جهت حضور در نمایشگاه‌ها و نیز اقامت در طول سفر در ایتالیا برای فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران فراهم می‌شود.

در همین رابطه و با مذاکرات صورت گرفته بین سرپرست معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران و نمایندگان اتاق صنایع استان امیلیا رومانیا، مقرر شد فهرست نمایشگاه‌های مرتبط در سال 2019 جهت بررسی زمینه‌های همکاری دوجانبه به معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران ارسال شود.

حسام‌الدین حلاج، سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق تهران، با استقبال از دریافت این پیشنهاد اعلام کرد خوشبختانه در هفته‌های اخیر اتاق بازرگانی تهران جلسات خوبی با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی داشته و مجوز برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها به اتاق و انجمن‌های تخصصی عضو آن واگذار شده است. او افزود: امیدواریم با مذاکراتی که در آینده انجام می‌شود، بتوانیم تخفیفاتی را در امر تخصیص فضای نمایشگاهی برای شرکت‌های ایتالیایی اخذ کنیم و موضوع تبادل غرفه‌های رایگان را از طرف ایرانی دنبال کنیم.

استان امیلیا رومانیا که نمایندگان اتاق صنایع آن به اتاق تهران آمده‌اند، در شمال مرکزی ایتالیا واقع شده و مرکز آن شهر بولونیاست. این استان با مساحتی برابر با ۲۰٬۱۲۴ کیلومترمربع و جمعیتی در حدود ۴٫5 میلیون نفر سومین قطب اقتصادی کشور ایتالیا است. موقعیت مکانی ناحیه امیلیا رومانیا که میان بخش شمالی و میانی ایتالیا واقع شده باعث توسعه بالای شبکه راه‌ها و ارتباطات در این ناحیه شده است و نیز ایستگاه راه‌آهن بولونیا یکی از مهمترین نقاط اتصال راه‌آهن در ایتالیاست.

تعداد 406 هزار بنگاه اقتصادی در این استان فعالیت داشته و با تولید ناخالص داخلی 168 میلیارد یورو، سهم بسزایی در اقتصاد ایتالیا دارد. در سال 2017 صادرات این استان 59 میلیارد یورو و واردات آن بالغ بر 35 میلیارد یورو بوده است. نرخ بیکاری در این استان 6.5 درصد و رشد اقتصادی آن حدود 1.8 درصد است.

این استان در زمینه تولید و ساخت خودرو، موتور و مهندسی مکانیک یک منطقه پیشرو در اروپا محسوب می‌شود و شرکت‌های عظیم خودروسازی نظیر فراری، لامبورگینی و مازراتی در این استان واقع شده است. ضمن این که دانشگاه بولونیا قدیمی‌ترین دانشگاه جهان با نزدیک به هزار سال قدمت است. استان امیلیا رومانیا بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی بالاخص گندم در ایتالیاست و شرکت‌های بزرگ ایتالیایی از جمله گروه باریلا (بزرگترین تولیدکننده پاستا در جهان)، مکس مارا (تولیدکننده پوشاک) و یونی‌پل (فعال در حوزه بیمه و بانکداری) در استان قرار دارند و فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده