تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۴۱۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

509 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش اقتصاد استان گیلان

می متالز - فرهاد دلق پوش از منابع تخصیصی تسهیلاتی برای رونق تولید درگیلان خبر داد و گفت : تاکنون مبلغ ۵۰۹ میلیارد تومان پرداخت شده است که انشاالله با همراهی بانک ها بتوانیم تسهیلات تخصیصی را در بخش اقتصاد گیلان به کار بندیم.
509 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش اقتصاد استان گیلان

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر گفت: از نظر رتبه در تسهیلات رونق تولید در مجموع پرداختی ها رتبه ۱۷ را داریم در حالی که در سال گذشته رتبه هفت کشور را داشتیم و این به دلیل ناهماهنگی برخی نهادهای مرتبط با بخش صنعت و خدمات است که نتوانستیم رتبه مناسبی را در سال داشته باشیم.

فرهاد دلق پوش خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مطلوبی در استان از نظر زیرساختی داریم که قبلا ناوگان جاده‌ای، هوایی و دریایی داشته ایم و هم اکنون با کمال خوشبختی ناوگان ریلی نیز به این ظرفیت زیرساختی اضافه شده است.

دلق پوش در باره تسهیلات تبصره ۱۸بیان کرد : تاکنون373 میلیارد تومان از محل تبصره 18 جهت پرداخت به واحد های تولیدی استان اختصاص یافته است و 18 میلیارد تومان هم منابع یارانه ای بدین منظور پیش بینی گردیده است که چنانچه بتوانیم به درستی از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده نماییم و آن را به واحدهای بزرگ هم اختصاص دهیم ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان حمایت از صنایع نساجی و سلولزی در استان گیلان را ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به تاسیسات ایجاد شده قبلی در صنعت نساجی و ریسندگی، نیازمند احیاء مجدد آنها با تامین مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات هستیم و در صنعت سلولزی نیز با تصویب واردات چوب با پوست و حتی حذف عوارض واردات از بخش چوب و تقویت این صنعت تا حد زیادی می توانیم در شکست تحریم ها موفق تر عمل نماییم.

وی افزود: آنچه امروز لازم است جدیت و اراده سطوح بالا و پایین ادارات و همچنین پیگیری و عزم سرمایه گذاران است اگر با مانع برخورد کردند به راحتی ناامید نشوند با پیگیری به سطوح بالاتر قطعا می تواند کارگشا باشد؛هرچند به همه روسای نهادهای شهرستانی تکلیف شده است که در اسرع وقت پاسخگو باشند که در این رابطه فرمانداران امین سازمان صمت در شهرستان ها هستند.

گفتنی است که شهرستان رودسر دارای ۱۴۷ واحد صنعتی می باشد که ۱۰۵ واحد آن در حال فعالیت هستند و در مجموع زمینه اشتغال قریب ۱۷۵۰ نفر را فراهم نموده اند.

فرماندار شهرستان رودسر نیز نقدینگی را بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی شهرستان دانست و گفت: از ۱۲۷ واحدفعال این شهرستان تاکنون ۹ واحد از تسهیلات بانکی برخوردار شده‌اند و بقیه نیز در حال پیگیری دریافت آن هستند.

حسین اسماعیل پور افزود: در سال جاری با سرمایه گذاری ۱۱ سرمایه گذار در شهرستان موافقت شده است و بعضی از این افراد کارشان را بطور رسمی شروع کرده و بعضی نیزدرحال انجام کارهای اداری خود هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تصمیم گیری ها و خروجی‌های جلسات در مورد مسائل اقتصادی را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: مسؤولان استان باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه بطور عملیاتی و کاربردی مشکلات رابررسی و بطور جدی نسبت به رفع موانع اقدام کنند. جلسات نباید جنبه تشریفاتی و شعاری داشته باشد.

اسدا...عباسی با انتقاد از نبود نظارت در عملکرد سازمان‌های متولی افزود: باید برای رفع مشکلات و موانع تولید مدیریت واحدحاکم باشد و نباید ادارات و سازمان‌ها بطور جزیره‌ای و جدای از هم عمل کنند و جلسات برای واحدهای دارای مشکلات اقتصادی خروجی داشته باشد و مشکلات سرمایه گذار باید حل شود و آنها گرفتار پیچ و خم‌های اداری نشوند.

در این نشست مسئولان و مدیران اقتصادی گیلان، اعضای شورای اداری شهرستان‌های رودسر، نماینده مردم رودسر واملش در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استانداری گیلان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مشکلات واحدهای راکد و تعطیل استان را بررسی کردند.

عناوین برگزیده