تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۴۱۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور 470 فقره پروانه بهره برداری در آذربایجان شرقی

می متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در سال 97 و با صدور 470 پروانه بهره برداری، امکان سرمایه گذاری 24 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در صنعت استان فرآهم آمده است.
صدور 470 فقره پروانه بهره برداری در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، رضا عین اله زاده افزود: این میزان سرمایه گذاری شرایط اشتغال بیش از 6430 نفر را به صورت مسقیم به وجود آورده است.

وی حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح آذربایجان شرقی را بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: در سال گذشته، 262 فقره پروانه بهره برداری توسعه ای صادر و مابقی مربوط به پروانه های بهره برداری ایجادی بوده است.

عین اله زاده اضافه کرد: در سال گذشته، 1434 فقره جواز تاسیس در سطح استان آذربایجان شرقی صادر شده که سرمایه گذاری پیش بینی شده در آن بالغ بر 101 هزار میلیارد ریال و اشتغالی بیش از 35 هزار نفر را فرآهم می آورد.

معاون امور صنایع سازمان همچنین با اشاره به برنامه سالانه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بهره برداری از حداقل 3 طرح مهم صنعتی در هر استان، گفت: سال گذشته، طرح های تولیدی کنسانتره مس مهر اصل، هوراند پلاستیک و مجتمع فولاد ظفر بناب راه اندازی شده اند.

عین اله زاده تصریح کرد: در سال 98 و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته 3 تا 4 طرح مهم صنعتی دیگر از جمله واحد بزرگ شیرین وطن در حوزه تولید صنایع غذایی به بهره برداری خواهند رسید.

عناوین برگزیده