تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۴:۳۳
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۴۱۵۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ابلاغ صادرات مشروط سیمان تا پایان شهریور

می متالز - گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه صرفا شرکت‌های تولیدکننده یا نماینده رسمی، مجاز به صادرات سیمان و کلینکر هستند.
ابلاغ صادرات مشروط سیمان تا پایان شهریور

به گزارش می متالز، علی‌اکبر شامانی؛ مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در پی نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به گمرک ایران مبنی بر محدودیت در صادرات سیمان و کلینکر، در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: تا پایان شهریور ماه سال‌جاری صرفا شرکت‌های تولیدکننده یا نماینده رسمی آنان مجاز به صادرات سیمان و کلینکر هستند.

نمایندگان رسمی تولیدکنندگان موصوف نیز باید صرفا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده و از سوی این دفتر به کلیه گمرکات اجرایی ابلاغ شود. در نامه رضا رحمانی خطاب به رئیس‌کل گمرک ایران، دلیل این موضوع ساماندهی صادرات سیمان واحدهای تولیدی و جلوگیری از رقابت منفی صادرکنندگان اعلام شده بود.

مسوولیت برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور به عهده شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده خواهد بود که پس از بررسی و کنترل بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، فهرست صادرکنندگان مجاز برای مقاطع زمانی بعدی متعاقبا توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه ارسال خواهد شد.

نظرات بینندگان
اسماعیل حلالی
-
تاریخ : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
بخشنامه ای بدون مطالعه،بدون تحقیق و بی تجربگی محض و نبود قوه فهم مسائل اقتصادی
این کار ضربه مهلی ست بر تجار کوچک پیله وران و کسانی که در بازارچه های محلی مرزی فعالیت دارند، حداقل قبل از صدور این بخشنامه باید مهلتی به تجار داده میشد تا مانده قرارداد خرید سیمان خود را از کارخانه ها بیرون کشیده یا لااقل با کارخانه مذاکراتی داشته باشند و نظر کارخانه را برای انجام این کار جلب کنند،
واقعاً هم نه آمریکا میتونه غلطی کنه و نه تحریمهاش و فشار اقتصادیش اثری داره . . . این خودما یا بهتر بگم مسئولین ما هستند که تیشه به ریشه اقتصاد و صنعت تجارت بین المللی این کشور میزنند.
قطعاً و یقیناً جناب وزیر هیچ اطلاع و آگاهی از روند صادرات ،قراردادهای خرید، و برگشت ارز ندارند، فقط شنیده اند بعضی از تجار ارز حاصل از صادرات را برگشت نمیدهند، فکر میکند با این روش موفق میشود.
آقایان بانک مرکزی، جناب رئیس جمهور،آقای جهانگیری ،نمایندگان عزیز و شریف لطف کنید ورود فرمائید . . . .
نان تاجر و راننده و کارگر و باربر و .... آجر شد با قطع صادرات سیمان
عناوین برگزیده